سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میدری در همایش کار و محرومیت در گفتمان امام (ره) اعلام کرد:

محرومان باید در جامعه به رسمیت شناخته شوند

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: محرومان باید در جامعه مشارکت سیاسی و اجتماعی داشته باشند و آن‌ها را به رسمیت شناسیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، احمد میدری معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش کار و محرومیت در گفتمان امام (ره) گفت: اگر شرایط جامعه به گونه‌ای باشد که فرد قدرت تغییر در جامعه را نداشته باشد محصول آن محرومیت، فقر و از دست دادن قانون اساسی است که در این راستا ضروری است به واژه مستضعف که امام (ره) از آن استفاده می‌کرد بازگردیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در سیستم اجرایی از نیروی مردم به نحو مطلوب استفاده نشده و سیاست‌هایی که در آن مردم نقشی در سرنوشت خود ندارند محکوم به شکست است.

میدری در ادامه با اشاره به اینکه همواره از مردم خواسته شده که اعانه‌بگیر باشند و دولت خدمتگزار آن‌ها باشد تصریح کرد: این که دولت خدمتگزار باشد در دست است اما مردم هم باید مالک و مسئول باشند و باید این مسئله را که دولت باید به مردم خدمت کند را به گفتمان مردمی مالک و مسئول تغییر داد.

وی ادامه داد: محرومان باید در جامعه مشارکت سیاسی و اجتماعی داشته باشند و در حقیقت باید مستضعفان را به رسمیت بشناسیم چراکه امام خمینی(ره) آن‌ها را به رسمیت شناخت.

میدری در ادامه با اشاره به آسیب‌های موجود در جامعه و ضرورت به رسیمت شناختن آن‌ها اظهار داشت: ما در کشور با معضلات و آسیب‌های فراوانی از جمله اعتیاد، کودکان کار و تن‌فروشی مواجه هستیم که باید آن‌ها را به رسمیت بشناسیم چراکه با کتمان این آسیب‌ها در جامعه نمی‌توان به راه‌حلی در خصوص رفع ‌آن‌ها دست یافت.

معاون رفاه وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: نظام اداری ما طالب کار جمعی و مشارکت جمعی است و باید از نیروی مردم برای تغییر در جامعه استفاده کرد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: محرومان ، جامعه ، رسمیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.