سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ایران رتبه هفتم تولید علوم نانو تکنولوژی در دنیا را دارد

رئیس ستاد راهبردی فناوری نانو کشور با بیان اینکه ایران رتبه هفتم تولید علوم نانو تکنولوژی در دنیا را دارد، گفت: متاسفانه در علوم آی.سی.تی و بیوتکنولوژی فاصله 20 تا 30 ساله‌ای با دنیا داریم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، سعید سرکار در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه فناوریهای نو و پیشرفته در تبریز در جمع دانشگاهیان و صاحبان صنایع با تاکید بر اینکه دانشگاههای کشور باید خود را در تولید دارو مسئول بدانند، اظهار کرد: هماکنون در هشت صنعت داروسازی، نساجی، کشاورزی، ساختمان، نفت، مواد اولیه، خودرو و تجهیزات آزمایشگاهی علم نانو رسوخ کرده و حدود 116 قلم از داروهای پیشرفته پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی در داخل تولید و حتی به خارج از کشور صادر می شود.

وی افزود: 12 سال پیش رتبه ایران در دانش نانو پنجاه و نهم جهان بود اما اکنون رتبه دهم جهان را در اختیار داریم و ستاد نانو با هدف تولید ثروت و ارتقاء سطح زندگی مردم در امر ارتباط دادن صنعت و دانشگاه وارد این عرصه شده است.

سرکار تاکید کرد: دانشگاههای کشور ما نباید در امر تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده برای طرحهای تحقیقاتی ورود پیدا کنند.

رئیس ستاد راهبردی فناوری نانو کشور حلقه مفقوده علم و صنعت را شرکتهای دانشبنیان اعلام کرد و افزود: امروزه کشورهای دنیا را از نظر اقتصادی به سه کشور مبتنی بر مواد خام (ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس)، مبتنی بر صنایع با محوریت دانشبنیان و مبتنی بر نوآوری و خلاقیت تقسیمبندی میکنند که در این میان گروه سوم با جدا شدن از دو گروه دیگر، گوی سبقت را از دیگر کشورها ربودهاند و اگر مورد غفلت واقع شود در واقع آینده را واگذار کرده ایم.
 
سرکار تاکید کرد: متاسفانه در علوم آی.سی.تی و بیوتکنولوژی فاصله 20 تا 30 سالهای با دنیا داریم اما در نانو توانستهایم همپای دنیا حرکت کنیم و در حال حاضر توان عبور از آن را نیز داریم./س
 
 
 

 

برچسب ها: تولید ، علوم ، نانو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.