سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکاشوند: فقط در یک فاکتور خوب بودیم/باید فردا روانتر بازی کنیم

والیبالیست‌های ایتالیایی در نخستین بازی خود در مقابل ایران در چارچوب رقابت‌های لیگ جهانی سه بر صفر پیروز شدند.

محمد ترکاشوند عضو اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فکر می‌کنم شرایط بدنی ملی‌پوشان امسال نسبت به سال گذشته خوب نبود، البته چند تغییر و تحول اساسی همه در ترکیب داشتتیم نبود، "فرهاد ظریف" به عنوان لیبروی باتجربه در این دیدار تأثیرگذار بود.وی تصریح کرد: ما در دریافت اول مشکل داشتیم و نتوانستیم دفاع خوبی را از خود نشان دهیم به طور کلی تیم ایران مقابل ایتالیا سال گذشته منسجم‌تر عمل کرد.

ترکاشوند بار  روانی زیاد روی ملی‌پوشان را یکی دیگر از عوامل عملکرد ضعیف‌ تیم ایران عنوان کرد و گفت: آن‌ها نخستین بازی در لیگ جهانی را اجرا می‌کردند و چون می‌خواستند مثل سال گذشته که 2 بار موفق به شکست ایتالیایی‌ها شده بودند این‌بار هم ببرند. همین مسأله و بار روانی تیم را تا حدقابل توجهی بالا برده بود و نتوانستند در پوئن‌های حساس موفق ظاهر شوند.

در صورتی‌که ایتالیایی‌ها در پوئن‌های 20 به بالا هماهنگ‌ترین نوع حضورشان را به نمایش گذاشتند، امیدوارم فردا تیم ملی ایران روان‌تر، هماهنگ‌تر و با انگیزه‌تر کار کند.

عضو اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه افزود: مشکل عمده ما از نظر فنی در دیدار برابر ایتالیا این بود که توپ‌های قدرتی‌زن‌ها ما به خوبی در زمین حریف نمی‌خوابید و در پست 2 مشکل داشتیم. به طور کلی ما فقط در دفاع از حریف سرتر بودیم به طوری که شهرام محمودی حدود 4 الی پنج تک دفاع داشت. ولی در دیگر فاکتورها از جمله اسپیک، سرویس، دریافت،توپ‌گیری و استفاده از توپ‌های برگشتی نسبت به حریف ضعیف‌تر عمل کردیم.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازیکنان ما از استرس و فشار روحی خارج شده‌اند به طور قطع فردا بازی بهتری را از خود به نمایش خواهند گذاشت. البته ناگفته نماند که کواچ توانست در نخستین حضور رسمیش کنار تیم ملی ایران نسبت به پتانسیل بازیکنان ایرانی شناخت بیشتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: اگر در بازی شب گذشته "کواچ" تعویض‌های خود را زود‌تر انجام می‌داد شرایط تیم عوض می‌شد وفشار روانی از روی تیم برداشته می‌شد. امیدوارم در بازی فردا وضعیت تیم از نظرفنی و روحی تغییرات عمده‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: والیبال ، تیم ملی ، اسبق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
fatemeh
۱۳:۴۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
نباید از کواچ که تازه اومده انتظار زیادی داشته باشیم ... ولی امیدوارم توی بازی دوم تیم بهتری(با تجربه تری)بچینه...به امید پیروزی!