سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

عرضه‌ی فرش دستباف آذربایجان‌غربی به‌نام استان‌های دیگر

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای توسعه‌ی صادرات فرش دستباف در استان نیازمند ایجاد شرکت‌های بازرگانی خارجی هستیم.

به گزاش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهندس «تقی کهوریان» در کارگروه امور اقتصادی استان افزود: فرش دستباف استان بعلت نبود شرکت بازرگانی خارجی فعال برای صادرات در بازارهای جهانی دچار مشکل است و از این‌رو به‌نام دیگر استان‌های کشور عرضه می‌شود و گاهی نیز بافندگان فرش در فروش محصول خود دچار مشکل می‌شوند.

وی اظهار کرد: با تشکیل شرکت بازرگانی فرش می‌توان نسبت به صادرات گسترده‌ی فرش دستباف استان اقدام کرد که در نتیجه به افزایش سطح درآمد بافندگان و ایجاد ارزش افزوده بالا در بخش منجر می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق بازرگانی ارومیه خواست تا روند تشکیل این شرکت را بررسی و در جلسه‌ی آتی در این زمینه گزارشی ارائه کنند.

کهوریان با تأکید بر ضرورت توسعه‌ی فعالیت‌های فرش دستباف در قالب مجتمع‌های فرشبافی گفت: توسعه‌ی مجتمع‌های فرشبافی به افزایش سطح سلامت و بهداشت جسمی بافندگان هم‌چنین ارائه‌ی آموزش‌های مورد نیاز برای آنها منجر می‌شود و فعالیت‌های تخصصی در این حوزه نیز ساماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات و سرمایه در گردش نیز باید به مجتمع‌های فرشبافی سوق پیدا کند، خاطر نشان کرد: با ایجاد ارتباط بین این مجتمع‌ها و مراکز آکادمیک می‌توانیم نسبت به تکمیل زنجیره‌ی ارزش در این بخش اقدام کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی همچنین بر سوق‌دهی فعالیت‌های فرشبافی دراستان به سوی تابلو فرش تأکید و خاطرنشان کرد: در این صورت می‌توانیم با برند استانی فرش تابلویی شناسنامه‌دار را در زمان محدودی تولید و عرضه کنیم که در نهایت به افزایش درآمد برای شاغلان در این بخش منجر می‌شود.

کهوریان افزود: تولید درآمد و ثروت در بخش فرش دستباف در نهایت منجر به ساماندهی شاغلان با تحصیلات دانشگاهی در این حوزه و عمدتاً در روستاها می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه در گردش توزیعی در بخش فرش دستباف استان باید هدفمند توزیع شود، یادآور شد: در این راستا مجتمع‌های فرشبافی باید در اولویت باشند و از صادرکنندگان فرش دستباف در استان نیز حمایت شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: ارومیه ، فرش ، دستباف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.