سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان/

تهدید انقراض یازده پرنده نایاب در خوزستان

یازده گونه پرنده نایاب در استان خوزستان در معرض خطر انقراض قرار دارند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران آبادان ؛ ‌معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اردک مرمری، اردک سر سفید، پلیکان پا خاکستری ، اردک بلوتی ، هوبره، مهری، عقاب طلایی ، عقاب تالابی ، عقاب دریایی دم سفید ، یلوه حنای و غازپیشانی سفید از گونه های در معرض خطر و تهدید انقراض است.

آقای مولا افزود: از این یازده پرنده نایاب هشت نموه آن شامل اردک سرسفید، اردک مرمری، ، اردک بلوطی، پلیکان پا خاکستری، عقاب طلایی، عقاب دریایی دم سفید، عقاب تالابی و هوبره در تالاب بین المللی شادگان مشاهده شده اند.

وی با اشاره به اینکه 52 درصد از تالابهای ثبت شده کشور در استان خوزستان قرار دارند عنوان کرد: تالاب شادگان ششمين تالاب بين‌اللملي كشور است که براساس تحقیقات انجام شده از 285 گونه پرنده موجود در جهان 173 گونه در تالاب شادگان یافت می شوند .

تالاب بین المللی شادگان با عرصه وسیع آبی ، دارای 16 میلیون تن پوشش گیاهی و مامن 250 گونه پرنده ، 46 نوع پستاندار ، خزنده و دوزیست ، 36 گونه ماهی استخوانی و غضروفی و هزاران پرنده مهاجر کمیاب و نایاب است که در فصول مختلف سال از مناطق سیبری ، کانادا ، شمال اروپا و آسیا به این تالاب می آیند ./س




 

برچسب ها: پرنده ، تالاب ، شادگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.