سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در سالن اجلاس برگزار شد

هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه، پژوهشگران و محققان ایران و 15 کشور جهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام علی محمدی با اشاره به اینکه هفتاد درصد کشور از قاره‌های مختلف جهان کنار هم جمع شوند تا مسابقات قرآنی را برگزار کنند گفت: نفت مسابقه نوعی تبلیغ و ترویج بین‌المللی قرآن است.

وی با بیان اینکه میان کسانی که با قرآن ارتباط برقرار می‌کنند وکسانی که این ارتباط قرآنی را برقرار نمی‌سازند تفاوت اساسی وجود دارد، ادامه داد: قرآن زنده است و در روح و روان افراد تاثیر می‌گذارد.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: مردم به برکت قرآن هشت سال در برابر دشمنان ایستادگی کردند و در نهایت به پیروزی رسیدند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه با اشاره به ضروت بازگشت مسلمانان عالم به آموزه‌های قرآنی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به یک الگو تبدیل شده زیرا به دستورات قرآن توجه و عنایت خاصی دارد.

وی تاکید کرد: وقتی این گونه مسابقات را برگزار می‌کنیم حافظان و قاریان از سایر کشورها وارد ایران می‌شوند واین پل ارتباطی ما با سایر کشورها است.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: باید در آیات قرآنی تفکر تدبر کنیم واین تدبر فقط در مورد مسائل فردی نیست بلکه بالاترین تدبر در مورد مسائل سیاسی است، اجتماعی و بین‌المللی است چرا با وجود قرآن بعضی از کشورهای اسلامی باید تحت سلطه استعمار باشند وعده ای همچون اسرائیل پدید آید حافظان و قاریان ما باید به سمت تدبر در قرآن پیش بروند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.