سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

رایزن بازرگانی سفارت چین برای افزایش ارتباطات تجاری با استان کرمانشاه ابراز تمایل کرد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت در مرکز غرب کشور ایران واقع شده و در بخش های کشاورزی، تجارت، صنعت، معدن و گردشگری پتانسیل های بالایی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

رضا رحیمی با اشاره به وجود 857 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان، گفت: عمده این واحدها در بخش های کانی غیرفلزی، صنایع غذایی و دارویی و شیمیایی هستند.

وی اشتغال این واحدها طبق پروانه بهره برداری آنها را 26 هزار نفر و سرمایه گذاری این واحدها را نیز بیش از سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد.اولویت سرمایه گذاری صنعتی در استان در بخش صنایع کشاورزی و غذایی، فرآوری مواد معدنی و شیمیایی است.

این مقام مسئول به مزیت های معدنی استان نیز اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه 248 پروانه بهره برداری معدنی دارد و قیر طبیعی، سنگ های تزیینی، سیلیس، منگنز، سنگ آهن و گچ از مواد معدنی مهم استان محسوب می شود.

رحیمی افزود: با توجه به ظرفیت های مناسب استان کرمانشاه در بخش های مختلف می توان صنایعی را در استان ایجاد کرد که موجب تولید ثروت برای کشور چین و استان کرمانشاه شود. همچنین  خواستار تبادل هیات های تجاری به منظور شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه روابط طرفین شد.

گوچوآن وی رایزن بازرگانی و اقتصادی سفارت چین در ایران نیز در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از سفر به استان کرمانشاه، به همکاریهای دو کشور ایران و چین اشاره کرد و گفت: حجم مبادلات دو کشور در سال گذشته بالغ بر 39 میلیارد دلار بود.

وی افزود: از این میزان سهم صادرات چین به ایران یازده میلیارد دلار و مابقی سهم صادرات ایران به چین بود که عمده صادرات ایران به چین نفت و مواد معدنی می باشد.کشور چین حدود سه میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم در ایران انجام داده و پروژه های عمرانی توسط شرکت های چینی در ایران در حال اجراست.

رایزن بازرگانی و اقتصادی سفارت چین باا شاره به ظرفیت های استان کرمانشاه، برای افزایش ارتباطات تجاری با این استان ابراز تمایل کرد.


برچسب ها: ارتباط ، تجاری ، چین ، کرمانشاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.