سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

پايان همايش ملي مطالعات ميكروسكوپي در فارس

نخستین همایش ملی مطالعات میکروسکوپی در شیراز به کار خود پایان داد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دبیر اجرایی همایش مطالعات میکروسکوپی گفت: اغلب تحقیقاتی که در حیطه علم پزشکی انجام می‌شود بر پایه میکرسکوپ‌های نوری، الکترونی است و ما تلاش کردیم در این همایش 2 روزه آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه را بررسی و پایش کنیم.

دکترعلی نورافشان با اشاره به حضور صاحب‌نظران مطالعات میکروسکپی کشور در این همایش، بیان کرد: دو کارگاه آموزشی را در دو روز برگزار کردیم.

نورافشان با بیان اینکه 400 مقاله به این همایش ارائه شد، افزود: از میان مقالات رسیده، 150 مقاله در قالب پوستر و 20 مقاله در قالب سخنرانی علمی ارائه شد.

وی با اشاره به حضور 6 سخنران ویژه از میان اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی این علم، گفت: خروجی همایش به‌ شکل کتابچه‌ای حاوی خلاصه مطالب ارائه شده در اختیار شرکت کنندگان و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

دبیر علمی این همایش نیز بیان کرد: امروزه شیراز به عنوان یکی از قطبهای مطالعات میکروسکوپی در زمینه هیستومورفومتری و استریولوژی در کشور مطرح است که مهمترین دستاورد این همایش ملی تبادل نظرواعلام دستاورد های بدست آمده است.

دکتر حسین بردبار ادامه داد: امروزه با استفاده از مطالعات هیستومورفومتری و استریو لوژی درعلم پزشکی وعلوم پایه وهمچنین در بخش علوم تشریحی قادر خواهیم بود اندازه ،حجم طول ارتفاع و اندامکهای سلولی بافت و عوامل بیماری را راحتتر تشخیص دهیم .

وی گفت: تحقیقات هیستومورفومتری نشان می دهد مصرف داروهای نیرو زا باعث القاء مرگ سلولی در سلولهای جنسی می شود که در آینده ناباروری در بین بانوان وآقایان را به دنبال دارد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: همایش ، ملی ، میکروسکوپی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.