سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

دستگیری قاچاقچیان چوب درخت افرا در آمل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل از دستگیری سه قاچاقچی چوب و توقیف دو خودروی حامل چوب قاچاق جنگلی به همراه سه دستگاه اره موتوری و ادوات قطع درختان در این شهرستان خبر داد.

وحید خلیلی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری افزود : جنگل‌های شمال کشور یکی از بی‌نظیرترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شوند که گونه‌های مختلف و کمیابی از درختان در این جنگل‌ها مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: همه باید در حفظ و مراقبت از جنگل‌ها مقابل قاچاق‌چیان و سودجویان طبیعت کوشا باشیم و مردم روستاهایی که در مجاورت جنگل قرا دارند، به همراه مسئولان روستایی بیش از گذشته حامی ما باشند.

خلیلی با اعلام اینکه باتوجه به وجود و زیست گونه‌های منحصر به فرد درختی حفاظت از آنها امری ضروری است، یادآور شد: با توجه به اهمیت زیاد جنگل‌ها تعداد درختان و مساحت جنگل‌ها چندان زیاد نیست و حتی کمتر نیز می‌شود.

خلیلی با تاکید بر اینکه در آمل به دلیل داشتن بخشی از جنگل‌های شمال، قاچاق بیشتر گزارش می‌شود، خاطرنشان کرد: طی چند شب گذشته یک گروهی از قاچاق‌چیان درختان در منطقه پشت پارک جنگلی میرزاکوچک خان آمل شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با اعلام اینکه در این امر ماموران زیادی از این اداره تلاش و کوشش داشتند، گفت: با نگهبانی و تعقیب، قاچاقچیان چوب‌ها حدود ساعت سه بامداد دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در این دستگیری سه نفر از قاچاقچیان شناسایی شده و مقادیری از چوب درخت افرا نیز توقیف شد، گفت: در این بین یک خودروی سواری نیسان و یک خودروی سواری پژو به همراه سه دستگاه اره موتوری و ادوات قطع درختان توقیف شد.

به گفته این مسئول، قاچاقچیان با تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند./ب

برچسب ها: دستگیری ، آمل ، چوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.