سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای اکتشاف معادن جدید فارس

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: این اعتبار به منظور شناسایی و اکتشاف مقدماتی مواد معدنی در سطح شهرستان های استان هزینه می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

علیرضا جوکاری افزود: هم اینک هفت هزار و 311 نفر در 490 معدن فعال در این استان شاغل هستند که این شمار از معادن استان با سرمایه گذاری حدود دو هزار و 893 میلیارد ریالی در حال فعالیت هستند.

وی گفت: این معادن ذخیره ای معادل 3 / 2 (دو و سه دهم) میلیارد تن را دارا هستند و سالانه حدود 43 میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج می شود.

وی ادامه داد: هم اینک 248 فقره پروانه اکتشاف، 124 گواهینامه کشف با ذخیره قطعی 398 میلیون تن ونیز با میزان سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال وجود دارد.

جوکاری بیان کرد: بر اساس ویژگی های زمین شناسی و معدنی در حال حاضر 22 نوع ماده معدنی از این استان استخراج می شود که عمده مواد معدنی شامل آهن، سرب و روی، مس، منگنز، نیکل از آن جمله است.

به گفته این مقام مسوول، برخی کانی های صنعتی شامل باریت و سیلیس و انواع سنگهای چینی و مرمریت و سنگ آهک، سنگ گچ، سنگ لاشه، مارن، نمک آبی و سنگی، دولومیت، گرانیت فسفات بوکسیت، منیزیت، تراورتن گوگرد، خاک پیت و برخی سنگ های تزیینی و نیز شن و ماسه، منگنز، خاک نسوز و صنعتی در استان فارس شناسایی شده و استخراج می شوند.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: این استان با تولید 90 درصد انواع خاک نسوز و صنعتی مورد نیاز کشور رتبه نخست را در ایران دارد.

وی همچنین کشف ذخایر دولومیت در جنوب استان فارس و ظرفیت ایجاد واحدهای فرآوری دولومیت نظیر تولید شمش منیزیم و وجود ذخایر نهفته و شناسایی نشده سنگ آهن در شهرستان نی ریز به ویژه مناطق قطرویه و بهرام گور را تداعی گر چشم انداز خوب برای بخش معدن استان توصیف کرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اختصاص ، اعتبار ، اکتشاف ، معادن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.