سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ جهانی والیبال2014؛

تجربه ایتالیایی ها به ایران چربید

ست دوم دیدار تیمهای ملی ایران و ایتالیا با امتیاز 25 بر22 به نفع تیم ایتالیا رقم خورد

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران  ست دوم این دیدار در حالی آغاز شد که در ست اول در حمله تیم ایران11 امتیاز، در دفاع روی تور ایتالیا2 امتیاز، ملی پوشان کشورمان 2 دفاع، در سرویس ایتالیایی ها 2 امتیاز کسب کردند و به نوعی قدرت آنها به تیم ایران چربید.

داور اول این دیدار از آرژانتین و داور دوم از پرتغال است.

این ست با دفاع خوب و امتیاز شهرام محودی و سامان فائزی آغاز شد. نقطه قوت تیم ایتالیا در این ست هم سرویس بود. ملی پوشان کشورمان با دریافت اولهای خوب خود به خوبی توپ را به دست سعید معروف رسانده و وی بازیکنان را به خوبی تغذیه کرد و بازی با نتیجه 5 بر3 به نفع ایران دنبال شد.

نکته قابل توجه در این بازی عملکرد نه چندان مطلوب تیم ایران در سرویس که جزو ویژگیهای اصلیشان است، برخوردار نبود. سید محممد موسوی در این دیدار توانست درتوپهای سرعتی ثبات خوبی داشته باشد. وقت استراحت فنی اول این ست با امتیاز8 بر6 به نفع ایران رقم خورد.

بازیکنان تیم ایران در حملات سرعتی عملکرد خوبی داشت. "سیمونه پرودی" و "امانوئل بیرارلی" کاپیتان تیم ملی ایتالیا هم نقش قابل توجهی در این بازی داشتند. تیم ایران اختلاف امتیاز خود را در این ست حفظ کرد و وقت استراحت فنی دوم را با امتیاز 16بر14 به نفع خود به پایان رساند.

مائورو بروتو سرمربی تیم ایتالیا هم از استرس بالایی برخوردار بود چرا که وی باید برای به رخ کشاندن قدرت شاگردانش و تفکرات خود نتیجه این بازی را به بهترین نحو کسب می کرد.

ایتالیا نسبت به بازی برزیل 3 تغییر را در ترکیب تیم خود داشت. ایتالیایی ها در گرفتن امتیاز جا خالی عملکرد خوبی داشتند آنها با آنالیز دقیق نوع کار ایران به خوبی شناسایی کرده بودند.

کواچ از مهدی مهدوی در ترکیب برای زدن سرویس استفاده کرد ملی پوشان کشورمان توانستند در این ست با هماهنگی و آرایش تیم بهتر به مصاف حریف برود ولی ایتالیایی های با تجربه 4 امتیاز اختلاف به وجود آمده از سوی تیم ایران را جبران کرد و در امتیاز 20 با ملی پوشان کشورمان برابر شدند.

متاسفانه والیبالیستهای کشورمان در حفظ امتیاز موفق عمل نکردند و امتیازاتی را که به سختی کسب کردند را از دست دادند و لاجوردی پوشان در لحظات آخر با بهره گیری از تجارب خود بازهم با امتیاز 25 بر22 به نفع خود به پایان رساند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.