به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس محمد حقّانی افزود: علاوه بر این که توجه به ناوگان حمل و نقل موتوری می تواند بر بهبود محیط زیست تأثیر بگذارد و به موازات خودروهای شخصی، اتوبوس های شهری نیز مورد بازبینی و تعمیر قرار گرفته و آن هایی که به دلیل سن زیاد و فرسودگی شدید آلودگی شان بالاست، از رده خارج شوند.
وی با اعلام این که در دو دهه اخیر باغات تهران به شدت کاهش پیدا کرده و این موضوع نگران کننده است، خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته به جان باغ ها افتادند و سال هاست که دیگر باغی برای تهران باقی نمانده و این مسأله به مصیبتی برای شهر و شهروندان تبدیل شده است.
* آلودگی هوا باعث کوچ دسته جمعی پرندگان از تهران شده است رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به این که کاهش باغات و به موازات آن افزایش آلودگی هوا شرایط زندگی در تهران را نه تنها برای انسان ها بلکه برای پرندگان نیز ناسالم و نامساعد نموده، اظهار کرد: همین موضوع باعث کوچ دسته جمعی پرندگان از این شهر شده است.
مهندس حقّانی با بیان این که محور برنامه و بودجه مدیریت شهری تهران، حرکت به سمت کاهش آلودگی هواست، تصریح کرد: بر این اساس در برنامه 5 ساله پیش روی شهر تهران، محور اصلی توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است، همچنان که کشورهای پیشرفته نیز برای کاهش آلودگی هوای خود ساخت مترو را مورد توجه ویژه قرار دادند.
وی در پایان با تأکید بر این که مدیریت شهری باید بیش از پیش به توسعه مترو توجه نشان داده و با ساخت هر چه سریع تر خطوط 3، 6 و 7 مترو ظرف 5 سال آینده، می بایست حداقل 150 کیلومتر متروی جدید در تهران ساخته شود، خاطرنشان کرد: سمت و سوی شورای شهر توجه به محیط زیست شهری و کاهش آلودگی هواست و به این منظور عمده بودجه مدیریت شهری تهران در سال جاری و سال های آتی برای ساخت مترو در نظر گرفته خواهد شد.
انتهایپیام/