سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری قرن که فقط به سراغ نوزادان بدخواب می‌رود

یکی از بیماری‌های بسیار رایج در عصر کنونی بیشتر به سراغ نوزادانی می‌رود که خواب کم دارند و اکثر اوقات بیدار هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محققان در یک تحقیق که در مجله‌یthe journal pediatrics به چاپ رسیده اعلام کرده‌اند نوزادانی که در طول روز کمتر می‌خوابند در آینده بیشتر مستعد چاقی و اضافه وزن خواهند شد.

گفتنی است، این مطالعه بر روی کودکان 6 ماهه تا 7 ساله انجام شده و نشان داده که خواب کمتر در دوران نوزادی سبب افزایش وزن و چاقی از 7 ماهگی به بعد در کودک می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان با اندازه‌گیری قد، وزن، شاخص چربی بدن و چربی‌های دور کمر در کودکان به این نتایج دست یافته‌اند.

دکتر Elsie tareras مدیر بخش کودکان در یکی از بیمارستان‌های کشور ایالات متحده در این خصوص گفت: خواب ناکافی در هر زمان از دوران کودکی می‌تواند عوارض جانبی فراوانی بر سلامت کودک داشته باشد و علاوه بر قد و وزن در آینده بر سطح هوشیاری کودک و قدرت فراگیری درس‌ها در مدرسه تأثیر بگذارد.

این پزشک به خانواده‌ها به ویژه والدین توصیه می‌کند در صورتی‌ که نوزاد آن‌ها دچار مشکل کمبود خواب است با پزشک متخصص مشاوره انجام دهند و برای کودکان بزرگتر علاوه بر مشاوره با متخصص از دادن غذاهای کافئین دار به کودک خودداری نمایند و میزان تماشای تلویزیون در ساعت شب را برای کودک خود محدود نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نوزادان ، کم خوابی ، قد ، وزن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.