سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار وزرای خارجه آمريکا و استونی

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا با" اورماس پائت" همتای استونی در واشنگتن دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا؛ "کری" پس از این دیدار در کنفرانس خبری گفت: استونی یکی از متحدان قدرتمند ناتو و یکی از چهار کشوری است که در ناتو به تعهدات خود در ده سال گذشته بطور کامل عمل کرده است. ما روابط خوبی با هم داریم. استونی همانند ما مواضعی روشنی در قبال نقض تمامیت ارضی اوکراین و چالش های پیش روی ثبات در منطقه اتخاذ کرده است.
وی افزود: ما در حیطه مسائل دفاعی و امنیتی به عنوان اعضای ناتو رو به جلو حرکت می کنیم و علاوه بر این در مسائل مرتبط با انرژی همکاری می کنیم. با این حال تصمیمات مهمی باید برای استقلال بیشتر در بخش انرژی گرفته شود. ما باید تلاش کنیم بر اساس مشارکت دو سوی اقیانوس اطلس با هم همکاری کنیم زیرا این مشارکت می تواند سبب رشد اروپا و تقویت قوانین حاکم بر اقتصادهای ما شود.
پائت هم گفت: استونی و آمریکا شرکای قدرتمندی هستند. استونی از واکنش های سریع آمریکا در برابر تغییرات امنیتی در اروپا تشکر می کند. از مشارکت آمریکا در ماموریت گشت زنی هوایی بر فراز استونی،لتونی و لیتوانی تشکر می کنیم. نیروهای امریکا که برای حضور در رزمایش نظامی به استونی فرستاده شده اند می توانند مدت طولانی تری در کشور ما حضور داشته باشند.
وی افزود: در حال حاضر ما خواهان کاهش سریع تنش در اوکراین هستیم. متاسفانه شاهد به گروگان گرفته شدن چهار نفر از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین بودیم که یکی از آنها اهل استونی است و امیدواریم این افراد به زودی آزاد شوند.
وی در پایان گفت: لازم است یادآوری کنم در زمینه امنیت انرژی اروپا ، آمریکا نقش مهمی ایفا می کند و رابطه بین آمریکا و اتحادیه اروپا از اهمیت زیادی برخوردار است و ما از گفتگوهای بین دو طرف در زمینه پیمان آزاد تجاری حمایت می کنیم و امیدواریم این موضوع هرچه زودتر تحقق یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.