سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش فیلم ترکیه‌ای «داستان طولانی» در خانه هنرمندان ایران

فیلم ترکیه‌ای «داستان طولانی» به کارگردانی «عثمان سیناو» در خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمد.

به گزارش  حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در دومین روز از برنامه «رنگ‌ها و صداها از ترکیه» که با همکاری سفارت ترکیه در تهران درحال برگزاری است، فیلم «داستان طولانی» به کارگردانی «عثمان سیناو» با حضور دکتر «مجید سرسنگی» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، دکتر «حیات دِوِلی» رئیس انستیتوی یونس امره ترکیه، دکتر «شرف آتش» معاون رئیس انستیتوی یونس امره ترکیه و «سعدالله ییلماز» مدیر مرکز فرهنگی یونس امره در تهران در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمد.

در ابتدای این برنامه دکتر «مجید سرسنگی» مدیر عامل خانه هنرمندان ایران با تبریک به مناسبت فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: دشمنان دین اسلام همواره سعی کرده اند مسلمانان را با نام های متفاوت از یکدیگر جدا کنند، اما مسلمانان با پیروی از پیامبر خود در یک جبه واحد ایستاده و در کنار هم باقی مانده اند و از یکدیگر فاصله نمی گیرند.

وی در ادامه گفت: اتفاق هایی که امروزه در سطح جهانی و در کشور های مختلف می افتد به دلیل ترس آن ها از با هم بودن و اتحاد مسلمانان است. در این روزگار وظیفه فرهنگ، هنر و هنرمندان این است که با روشنگری اختلافات اقوام مختلف مسلمان را به دور بریزند و یکبار دیگر با اتحاد و همدلی در زیر پرچم پیامبر اکرم (ص) قرار بگیرند.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به نزدیکی دو کشور ایران و ترکیه با یکدیگر گفت: همواره برای خانه هنرمندان ایران برگزاری برنامه ای از سوی کشور ترکیه هم چون برگزاری برنامه ای از ایران بوده است. در واقع برای ما ایرانیان ترکیه به عنوان خانه دوم است.

مجید سرسنگی در بخش دیگری از صحبت های خود با به اهمیت روابط فرهنگی و هنری بین دو کشور اشاره کرد و گفت:من فکر می کنم یکی از عوامل مهمی که در سال های گذشته سبب نزدیکی این دو کشور شده است، توسعه همکاری های هنری و فرهنگی بوده است، چرا که ارتباطات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تا زمانی که دربستری فرهنگی قرار نگرفته باشند، پایدار نخواهند بود و از بین خواهند رفت. امروز روابط فرهنگی ایران با ترکیه به همت بخش های فرهنگی دو کشور هر روز قوی تر و منسجم تر می شود، امیدوارم در همین مسیر بتوانیم در آینده نزدیک قدم های محکم تری برداریم؛ چراکه مشترکات فرهنگی و هنری بین دو کشور به اندازه ای زیاد است که ما قطعاً توانایی برداشتن گام های بزرگ تر را در کنار یکدیگر خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم دکتر «حیات دِوِلی» رئیس انستیتوی یونس امره ترکیه با تشکر از خانه هنرمندان ایران برای برگزاری این برنامه گفت:  دو کشور ایران و ترکیه از لحاظ مسائل فرهنگی و هنری باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند، ما دارای ذهنیت و ریشه های مشترک هستیم و با این تصویر باید در آینده، حضور پررنگ و موثرتری در دنیا داشته باشیم، زمینه های مشترک تاریخی، فرهنگی و سنتی ما را به یکدیگر نزدیک می سازد و این یک واقعیت ارزشمند است.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اهمیت حضور پررنگ دو کشور در دنیا گفت: « ما درآینده به بشریت چه چیزی می توانیم اضافه کنیم، مشترکات تاریخی، جغرافیایی و اندیشه ما در آینده چگونه می خواهد به تصویر کشیده شود؟ جواب این سوال خیلی مهم است، برای به واقعیت پیوستن این امر، یعنی حضور پررنگ ما در سطح دنیا، سازمان های فرهنگی ما باید با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند، ما وظیفه داریم که هنر و فرهنگ خود را به همگان بشناسیم، امیدوارم بتوانیم در این راه قدم های بلند و محکمی برداریم».

در ادامه این مراسم از دکتر«مجید سرسنگی» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران به دلیل همکاری و حمایت از برگزاری برنامه های مختلف هنری و فرهنگی ترکیه در خانه هنرمندان ایران تشکر و قدردانی به عمل آمد.

«مجید سرسنگی» نیز نشان خانه هنرمندان ایران را به دکتر «حیات دِوِلی» رئیس انستیتوی یونس امره ترکیه تقدیم کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.