سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری مجدانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛

بازگشت پنجشنبه‌ها به تقویم تحصیلی دانش‌آموزان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع بازگشت پنجشنبه‌ها به تقویم تحصیلی دانش‌آموزان را با جدیت دنبال خواهد کرد.

عباس مقتدایی خوراسگانی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس گفت: موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها از مباحثی است که در دولت قبلی به کرات توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و با حضور وزیر آموزش و پرورش وقت مورد بررسی قرار گرفت. وزیر آموزش و پرورش دوره قبل قول داد که در سال تحصیلی آینده موضوع تعطیلی مدارس را خاتمه خواهد داد.

وی در ادامه افزود: استدلال نمایندگان و مجموعه کمیسیون آموزشی مجلس این است که اگر آموزش و پرورش بخواهد بار بیشتری را بردارد همچنین به دنبال سند تحول بنیادین کارهای جدی‌تر و بیشتری در ابعاد مختلف پرورشی، تربیتی، آموزشی و ... انجام دهد نباید زمان در اختیار این وزارتخانه را کاهش دهیم.

مقتدایی همچنین تصریح کرد: آموزش و پرورش به جهت اینکه از کاهش زمان حدی از بهره‌مندی مالی را دارد و حداقل پرداخت‌های مالی را نخواهد داشت تمایل دارد تا پنجشنبه‌ها را تعطیل کند تا از این طریق پول کمتری هزینه نماید درحالی که تعطیل کردن پنجشنبه‌ها یعنی توقف بخشی از روند تربیتی و آموزشی در مسیر تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

سخنگوی کمیسیون آموزشی و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش فعلی خواسته‌ایم تا موضوع ساماندهی باز بودن مدارس در روزهای پنجشنبه‌ها مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با توجه به مسئولیت‌های سنگینی که بر عهده دارد و همچنین به دلیل اجرای سند تحول بنیادین می‌بایست پنجشنبه‌ها را به دامان آموزش و تربیت دانش‌آموزان بازگرداند.

وی در خصوص واگذاری موضوع تربیت به خانواده‌ها نیز اضافه کرد: همه خانواده‌ها از توان برنامه‌ریزی دقیق برای تربیت آن هم در معیار سند تحول بنیادین برخوردار نیستند زیرا خانواده‌های شهری، روستایی،‌عشایری، کارگری و ... متفاوت هستند.

مقتدایی در پایان گفت: مصرانه موضوع برگشتن پنجشنبه‌ها برای تربیت افزون‌تر دانش‌آموزان را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دنبال خواهیم کرد و اگر تخلفاتی در این عرصه صورت بگیرد حتماً از طریق ابزارهای قانونی در اختیار مجلس نظیر ابزارهای نظارتی، تحقیق و تفحصی، حتی سوال و استیضاح نیز استفاده خواهیم کرد.

انتهای‌پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
کریم
۰۰:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
جناب کاربر، ساعات کار که کم نشده بجای 6 ساعت 8 ساعت درس داده می شود بجای ریاضی درسهای دیگر جایگزین شده است یه کم فکر کنی متوجه می شوی.
سعید
۰۷:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
مشخص است این آقا اصلا با آموزش و پرورش آشنا نیست و با توجه به تهدیدی که کرده معلمان هم در دور بعدی نباید به او رای دهند.
mohammadi
۰۱:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
نماینده محترم که می فرمایید 5شنبه ها مدارس باز شوند، آیا فکر هزینه اضافه کار معاون و مدیر و کادر اجرایی را کردید؟ طی 2 سال گذشته اضافه کار مدیر و معاونین مدارس قطع شده و هیچ کس هم پیگیری نمی کند. ما تمام وقت در مدرسه هستیم بدون هیچ اضافه کاری. با دبیران 24اعته چه فرقی داریم که همین حقوق را میگیرند و 3 یا 4 روز مدرسه می ایند و مابقی هفته در خانه. به غیر از این هم تعداد معاونین هر مدرسه را کم کردید و با این مسائل خاص دانش آموزان این دوره زمانه توقع دارید پنج شنبه ها هم مدرسه بیاییم.
البته شما وکلای مجلس مشکل حقوق و کار و اضافه کاری و ... ندارید. نباید توقع داشته باشیم که ما را درک کنید.
م ن از گ
۲۳:۳۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
جناب آقای مقتدایی حضرتعالی از سرانه واریزی مدارس در طول سال خبر ندارید با سرانه 93500000ریال برای 350 دانش آموز در طو ل سال چگونه می خواهی پنجشنبه ها هم دانش آموزان حضو ر داشته باشند
مجید
۲۳:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
آقای محترم به ظاهر نگران وضعیت آموزش، فرزندان ما موش آزمایشگاهی نیستند که با هر سلیقه ای وضعیت آنها تغییر کنند شما برو کیفیت آموزش را بالا ببر نه زمان آنرا لطفاً خیلی نگران نباش
داداش
۲۳:۲۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
سلام آقای مقتدایی !؟جنابعالی و امثالهم با رابطه نشستید پشت میز و زیر کولر گازی و حقوق و کیف و حال ،ولی آیا خبر داری در مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران دانش آموزان در دل گرما تا سیزده خرداد باید مدرسه بیان؟؟!! اونوقت جنابعالی از شکم سیری برای خودت طرح میدی!!!!
کریم
۲۲:۴۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
افرادی همچون آقای مقتدایی فوق الذکر بهتر است بجای استفاده از کلمات قلمبه سلمبه ای همچون سند تحول و ابزار های قانونی و ... بهتر است فکری به حال معیشت معلمان بدبخت بکنند که بخاطر ارادت به انقلاب دار د وضعیت اسف باری را می گذرانند
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
مجلس چرا اینقدر ضعیف و بیفکر شده است؟
رحمان
۱۹:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
امیدوارم جناب مقتدایی همانطور که مصرانه به دنبال برگرداندن پنجشنبه ها هستند در مقابل هم مصرانه بحث معیشتی معلمان را دنبال کنند و همینطور به فکر آموزگاری باشند که 200-300 کیلومتر از خانه فاصله میگیره تا در مناطق محروم خدمت صادقانه انجام بدهد.
آیا برای اینچنین آموزگاری یک روز در آغوش خانواده خود بودن کفایت میکنه ؟!!!!
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
اگر نظرات همه را بخواهید واقعا تعطیلی پنج شنبه ها خیلی خوب بود بچه ها بدون پنج شنبه هم خوب درس خواندند این نظر یک معلم و مادر است .
علی
۱۸:۲۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
سلام .. از نمایندگان محترم خواهشمندیم که پیگیر تبعیض 80 درصد افزایش حقوق کارمندان دادگستری و تنها افزایش 20 درصدی حقوق معلمان هم باشید .....
کاربر
۱۷:۳۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
به عنوان یک دبیر درس ریاضی معتقدم تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه بزرگترین ضربه را به روند آموزش این درس وارد نموده چرا که تعداد ساعت های تدریس ریاضی در پایه اول دبیرستان دوره دوم دو ساعت در هفته کم شده است که به هیچ وجه توجیه پذیر نیست .
بلوچ
۱۷:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
با این کار به جای 6 ساعت در دبیرستان 8 ساعت گذاشتند و جاهای روستایی که صبحانه و غیره خبری نیست ساعت آخر دانش آموز به فکر رفتن بود از گرسنگی دانش آموزان فقیر و روستایی که پولی هم ندارند میان وعده یا کیکی بخرند به شکم خود باید اجر می بستند که بیشتر شان ساعت آخر جیم می شدند فقط کیفیت آموزش در این میان برای مسولان مهم نیست تعطیلی در صورتی امکان دارد که ساعت های آموزش در هفته را کاهش دهید .حقوق مدیران و معاونان هم با این تعطیلی کاهش نیافت که بگیم برای کاهش هزینه ها بود یک کپی بردای از اموزش کشورهای توسعه یافته که دانش آموز در مدرسه ناهار و تغذیه دارد چه 10 ساعت باشد چه 6 ساعت تازه مدارس دوشیفت بماند وهزاران نکته از این حکایت هم جنان باقی بنده خودم معلم هستم معلمان دیگر هم نطر بدهند برای ابتدایی خوبه
بلوچ
۱۷:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
من یک معلم هستم با تعطیلی پنجشنبه ها هزینه ها کاهش نیافت چرا که ساعات آموزشی همان ساعت ها بود فقط کیفیت کار کاهش پیدا کرد در روزهای دیگر به جای 6 ساعت برنامه را 8 ساع
نوید
۱۶:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
عزیزم اذیت نکن بزار بخوابیم
سند بنیادین چیه
اصلا خودت دانش اموز بودی از تعطیلی بدت میومد ؟
علي
۱۶:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
سلام بجاي آن مدارس غير انتفاعي را جمع كنيد مثل قبل بشود مدارس پولي يعني علم صفر جيبها پراز پول
منتقد
۱۶:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
آقای نماینده مشکل آموزش و پرورش مالی است نه تعطیلی روز پنج شنبه مثل اینکه شما شکمتان خیلی سیره.
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
ما معلما واقعا به این تعطیلی نیاز داریم اخه چرا می خاید وردارید
جعفر
۱۵:۳۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
ایشون فقط یک بار بیاد تو روستا های دور زندگی بکنه بعد ببینه که انسان به حمام هم نیاز دارد انسان کار های اداری دارد خانوداه دارد زن دارد بچه دارد باید به آن هم رسیدگی کند حالا همه ی کارها درست شد چسبیدید به تعطیلی پنجشنبه واقعا جای تاسف دارد.
حسین
۱۵:۳۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
یک پنجشنبه هم که تعطیل بود رو می خواین از ما بگیرید به خد ا بی انصافیه.
امید
۱۵:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
شما اگر نماینده مردم هستید نظر موکلین خود را هم در نظر بگیرید .
طبق آخرین نظر سنجی 86 درصد از مردم موافق تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه بودند.
منوچهر
۱۵:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
باسلام شما نگران ساعت آموزش و پرورش وتربیتی یااینکه بچه ی خودت و روزای تعطیل نمی تونی نگهداری نگران اونی؟
AKOO
۱۴:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
خیلی بد شد
مصطفی ربیعی
۱۴:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
به نظر من تعطیلی پنجشنبه ها خیلی هم خوبه ویه فرصت خودسازی هست برای دانش آموزا من که شخصاخودم مدیریک هنرستان هستم با این کار کاملا مخالفم همچنین همه ی همکارانم هم درمدرسه با این کارمخالفن.ومطمئنم این کارنمایندگان محترم مجلس با مخالفت معلمان تمام کشورهمراه خواهدبود
باتشکر
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
اقای محترم شما که اینقدر نگران آموزش و تربیت و معلمان واجرایی شدن سند تحول هستید پس چرا نگذاشتید نظام رتبه بندی معلمان به تصویب برسه ،مگه نظام رتبه بندی نیز جزیی از سند تحول نیست ، خواهشا نگران این هم باشید
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
با سلام به نظر جنبه روحی روانی تعطیلی پنجشنبه نه تنها بسیار موثر در شادابی فرزندان بلکه فرصتی برای استراحت-مسافرت-در کنار خانواده بودن- رفع کسالت(بیماری)و کمک به حال ترافیک و هزینه های خانوار می باشد. حجم درسها در مقطع ابتدایی در همان فرجه زمانی شنبه و چهار شنبه کفاف می دهد. مبحث تحول در برنامه بهتر از زمان جواب می دهد.
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
بنام خدا
سلام علیکم
لطفا بجای اینکه بخواهیم دوباره به جای اول برگردیم عجولانه تصمیم نگیرم و وقت مجلس را بجای این کار صرف ترمیم حقوق معلمان بکنیم سپس در ساعاتی که دانش اموز در مدرسه هست بتوانیم بازخور بیشتری از اموزش و پرورش داشته باشیم
با تشکر از دلسوزان محترم
سرباز
۱۲:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
سلام
حداقل یک فرق برای آنها که غیربومی هستند بگذارند
درسته که بعضی مدارس ابتدایی در روستاها اتاق برای معلم دارند ولی بساری از معلم ها غیر بومی و در مقطع ابتدایی خانم هم هستند
که باید اوقات بیشتری کنار خانواده هاشون باشند
جمشيد
۱۲:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
چرا مسئولان در هيچ موردي مردم را اصلا به حساب نمي آورند.آيا هيچوقت شده براي بهتر اجرا شدن طرحي از خود همان مردم پرسيده شود يا نظر خواهي شود؟واقعا اين رسم اداره كشور غلط است.اكثر مردم فرهيخته و در مدارسي كه هر چند ماه يكبار يك تصميمي بي پايه و اساس برايش گرفته ميشود تحصيل كرده و مطلع هستند.مسئولان بايد از طريق همه پرسي نظر مردم را در امر تعطيلي 5شنبه ها يا خيلي ديگر از طرحهاي مملكتي جوياشوند.