سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

فارس میزبان همایش ملی گردشگری معاصر ایران

همایش ملی گردشگری معاصر ایران، با حضور 250 کارشناس ، محقق و فعال میراث فرهنگی از سراسر کشور در شیراز برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دبیر اجرایی نخستین همایش ملی گردشگر معاصر ایران گفت: در این همایش چهار محور گردشگری و دین، گردشگری و اقتصاد نوین، رویکردهای نوین در صنعت گردشگری و آسیب‌شناسی گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رعنایی افزود: 266 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد، 11مقاله به صورت سخنرانی، 51 مقاله در قالب پوستر و 29 مقاله چاپ می‌شود.

وی ادامه داد: تمرکز اصلی این همایش بر شناخت فرصت ها و چالش های پیش روی صنعت گردشگری و تلاش برای ارائه راهکار های علمی برای رشد و توسعه هر چه بیشتر این صنعت است .

دبیر اجرایی همایش ملی گردشگری معاصر افزود : کشور ما در بحث جاذبه‌های طبیعی رتبه تک‌رقمی را دارد اما در زمینه جذب توریست و ایجاد درآمد از جاذبه‌های گردشگری موفق عمل نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه وضعیت امنیت، حمل و نقل ایمن زمینی و هوایی و ریلی، تعداد اتاق‌های هتل‌ها، تعداد دفاتر خدمت توریستی و گردشگری، تعداد بنگاه‌های کرایه اتومبیل، زیرساخت‌های اینترنتی و رقابت‌پذیری و ارزانی سفر، از جمله شاخص‌های مورد توجه در تعیین جایگاه هر کشور در صنعت گردشگری است، ادامه داد: 89 شاخص از سوی مجمع جهانی اقتصاد در این زمینه ارزیابی می‌شود که ایران در میان 140 کشور جایگاه هفتاد و چهارم را دارا است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: فارس ، همایش ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.