سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

اختصاص 20 هکتار زمین به پیست سوارکاری خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از پیش بینی اختصاص 20 هکتار زمین به پیست سوارکاری استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی علی اصغر بدیعی مقدم از توسعه فضاهای ورزشی استان به عنوان یکی از اقدامات خبر داد و گفت: در این راستا جانمایی و اختصاص زمین مورد نیاز برای فعالیت های ورزشی اسب اصیل ترکمن یکی از قابلیت هایی است که این اداره کل بر اساس آن حرکت می کند.

وی با بیان اینکه فقط جانمایی صرف، مبنای حرکت نیست، افزود: برای ایجاد فضای سوارکاری باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: هم اکنون زمین مورد نیاز این فضا برای پیست سوارکاری توسط این اداره کل مهیا شده تا از پتانسیل های موجود حداکثر استفاده را ببریم.

وی تصریح کرد: در مرحله اول این کار، با کمک بخش خصوصی از امکانات استفاده شده و پتانسیل ها تشخیص داده شده و با شناسایی ظرفیت ها کارانجام شود.

بدیعی مقدم با اشاره به وجود جمعیت بالای اسب اصیل ترکمن در استان، یادآور شد: وجود این جمعیت اسب نشان می دهد که می توان از این قابلیت ها بیشترین استفاده را داشت.

وی ادامه داد: همچنین می توان از انرژی جوانان در این فضاهای ورزشی به بهترین شکل ممکن بهره برد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: هم اکنون 8 هکتار زمین برای این بخش اختصاص یافته و پیش بینی می شود 20 هکتار دیگر نیز برای استفاده از ظرفیت های این ذخیره ژنتیکی استان در نظر گرفته شود.

تلاش می شود با اختصاص زمین مناسب برای پیست سوارکاری و آماده کردن دیگر مقدمات بسترها را در سطح کشوری و بین المللی فراهم شود./س

برچسب ها: پیست ، سوارکاری ، اسب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.