سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

انتقاد از کمرنگ شدن مجالس تفسیر قرآن در کشور

رییس ستاد اقامه نماز کشور، از کمرنگ بودن مجالس تفسیر قرآن در کشور انتقاد کرد و گفت: برگزاری همایش و مسابقه گامی مؤثر در راستای ترویج فرهنگ نماز است، ولی جای تدبر و تفسیر قرآن را نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در آیین اختتامیه سومین مسابقه ملی وبلاگ نویسی نماز در شهرکرد، از کمرنگ بودن مجالس تفسیر قرآن در کشور انتقاد کرد و گفت: برگزاری همایش و مسابقه گامی مؤثر در راستای ترویج فرهنگ نماز است، ولی جای تدبر و تفسیر قرآن را نمی گیرد.  

وی با بیان اینکه بخش هایی از جامعه از فرهنگ غنی نماز غافل شده است، گفت: سال های پیش محضر مقام معظم رهبری رسیده و مشکلات عرصه نماز را خدمت معظمُ له بیان کردم و ایشان نیز تاکید کردند که در عرصه نماز بی توجهی و غفلت شده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور، حضور روحانیون و علماء در مدارس برای اقامه نماز را حرکتی ارزشمند برای احیای فریضه نماز خواند و گفت: مقام معظم رهبری آغاز کننده این حرکت است که سال 71 با حضور در این استان در جمع دانش آموزان عشایری نماز جماعت اقامه کردند و آن نماز را بهترین نماز عمر خود دانستند.

حجت الاسلام قرائتی، با بیان اینکه علمای بزرگ و مراجع بر نماز جماعت تاکید داشتند، افزود:امام خمینی (ره) هیچ گاه نماز خود را به صورت فردی ادا نمی کرد، چرا که اعتقاد داشت اگر نماز به جماعت خوانده شود حساب و کتاب ثواب آن نماز از دست ملائک فراتر می رود.

*** متولیان فرهنگی از نوآوری غافلند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور همچنین با بیان اینکه مسابقه وبلاگ نویسی نماز، اقدام نو و جدید نیست، گفت: متولیان فرهنگ از این ظرفیت عظیم در کشور غافلند و در برخی موارد نیز استعداد و نوآوری در کار دیده نمی شود.
حجت الاسلام قرائتی زنده تصریح کرد: قرآن درس زندگی، سبک زندگی، تمام عالم هستی و به معنای واقعی کلمه، همه چیز انسان است که عمل به فرامین این کتاب نیز در مهجوریت و مظلومیت قرار گرفته است.
وی به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت:باید تلاش کنیم این ماه به نهضت عمومی تفسیر قرآن تبدیل شود.

حجت الاسلام قرائتی در پایان گفت: اگر قرآن در جامعه نهادینه شود و زندگی انسان بر اساس معیار قرآن شکل گیرد، مشکلات جامعه نیز در همه جهات برطرف می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور برای شرکت در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری وبلاگ نویسی نماز به شهرکرد سفر کرد.

آیین اختتامیه سومین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی؛ رئیس ستاد اقامه نماز کشور، و با معرفی و تجلیل از 110 وبلاگ برتر، در سالن غدیر شهرکرد برگزار شد.

چهارمین دوره آموزشی و توجیهی مسئولین دفاتر، روابط عمومی و دبیرخانه ستادهای اقامه نماز سراسر كشور هم با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور، و به مدت 2 روز در شهرکرد در حال برگزاری است./س

برچسب ها: نماز ، قرآن ، تفسیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.