سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشگاه‌ها باید مانع رخنه‌های فرهنگی شوند

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در اجلاس معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشگاه‌ها باید منجر به مانع رخنه‌های فرهنگی شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل، حجت الاسلام مجید قریشی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اجلاس معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران خطاب به معاونان گفت: دستگاه‌های فرهنگی کشور باید وظایف ایجابی و دفاعی در برای کشورهایی که موجب رخنه‌های فرهنگی در کشور شده‌اند، را ایفا کنند. 

وی افزود: باید جوانانی که فعالیت‌های فرهنگی را خود جوش شروع می‌کنند، حمایت شوند چرا که موجب انجام کارهای خوب می‌شود. 

وی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری، گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند مانع رخنه‌های فرهنگی در کشور شوند و همین، آسیب‌های فرهنگی را می‌تواند از کشور دور بکند. همچنین ما به عنوان مدیر فرهنگی وظیفه داریم در مقابل رخنه‌های فرهنگی بایستیم و شرایط لازم برای پرورش یافتن قدرت و صلابت و... دانشجویان را فراهم کنیم و از کسانی که می‌توانند کمک ما باشند، جهت جلوگیری از رخنه‌های فرهنگی استفاده کنیم. 

وی همچنین افزود: ‌ لذا امروز که مسئولیتی در حوزهٔ فرهنگی داریم، نباید بگذاریم مانند دیروز در اخلاق ما رخنه کند. 

وی در خصوص شبکه‌های ماهواره‌ای افزود: حدود ۴۷ شبکهٔ ماهواره‌ای وهابیت راه افتاده که ۸ کانال آن به زبان فارسی است که همین منجر به این می‌شود که عصبانیت کودکان را نسبت به یکدیگر بیشتر می‌کند و همچنین برخی از شبکه‌های منتسب به شیعه هم که از انگلیس و آمریکا پخش می‌شوند به این شیوه دامن زده‌اند. 

قریشی افزود: ما نباید اجازه بدهیم بحث‌های فرقه‌ای و قومی به نام آزادی در دانشگاه‌ها محیط آزاد علمی دانشگاه را به درگیری‌های مذهبی بکشاند. 

وی با اظهار امیدواری گفت: امیدواریم در آینده در حوزه‌های فکری و عقیدتی در این خصوص مشکلات را برطرف کنیم. 


انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، فرهنگ ، پژوهش ، علم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.