سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توليد 180 هزار دقيقه برنامه راديويي براي ماه مبارك رمضان

بر اساس اعلام اداره كل طرح، برنامه و نظارت معاونت صدا شبكه هاي راديويي براي ماه مبارك رمضان 180هزار دقيقه در قالب ها و موضوعات مختلف توليد و پخش مي كنند.

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ نورالدين جعفري مدير كل طرح، برنامه و نظارت راديو با اشاره به برنامه ها و رويكردهاي شبكه هاي راديويي در ايام ماه مبارك رمضان گفت: شبكه هاي 25 گانه راديويي در ايام ماه مبارك رمضان 1435 برنامه در قالب 180 هزار دقيقه توليد و پخش مي‌كنند.

جعفري چهار محور دين، اخلاق، اميد و آگاهي را از اهداف برنامه سازي در اين ايام خواند.

وي با اشاره به پخش آيات قرآن از شبكه هاي مختلف راديويي در ايام پربركت ماه مبارك رمضان گفت: در ايام پر فضيلت ماه مبارك رمضان راديو تلاوت به صورت 24 ساعته  قرآن پخش مي‌كند و تلاوت هاي فاخر قرآن نيز از محافل انس با قرآن با صداي قراي برجسته از راديو قرآنروي آنتن مي‌رود. ساير شبكه هاي راديويي نيز با برنامه ريزي مناسب ا تلاوت و ترتيل قرآن پخش مي‌كنند.

به گفته جعفري موضوعاتي از جمله ماه رمضان در فرهنگ مردم اقصي نقاط كشور، ارائه الگوي رفتاري صحيح، همچنين تعميق و ترويج فرهنگ انس با قرآن، زمينه سازي براي بهره گيري مخاطبان از شب هاي قدر، پخش سخنراني هاي اخلاقي، تبيين و ترويج فرهنگ نماز به ويژه نماز جماعت، استفاده از ظرفيت هاي معنوي ماه مبارك رمضان براي تبيين سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي از مهمترين موضوعات  برنامه هاي راديويي است.

جعفري در ادامه افزود: تعميق و نهادينه سازي ارزش هاي اخلاقي و ديني در جامعه، تبيين منزلت خانواده و تأثير فضاي معنوي ماه مبارك رمضان بر تقويت بنيان خانواده، تبيين ابعاد شخصيتي حضرت علي(ع) و امام حسن مجتبي(ع) و همچنين بيان ابعاد سياسي، فرهنگي و استراتژيك روز قدس در جهان اسلام نيزاز موضوعاتي است كه در مناسبت هاي ويژه ماه مبارك رمضان به ان توجه شده است.

مدير كل طرح، برنامه و نظارت راديو با اشاره به اينكه در برنامه هاي ماه مبارك رمضان به نيازهاي اقشار مختلف مخاطبان اعم از كودك، نوجوان، جوان، خانواده ها، صنوف و حتي ايرانيان خارج از كشور توجه ويژه اي شده افزود: علاوه بر برنامه هاي توليد شده براي مخاطبان داخلي ، ايرانيان خارج از كشور مي توانند در شبكه جهاني صداي اشنا برنامه هاي مورد علاقه خود را به زبان فارسي دنبال نمايند و علاقمندان به برنامه هاي معارفي به زبان انگليسي نيز مي توانند برنامه ها را از طريق كانال راديويي معارفي نداي اسلام در اقصي نقاط جهان بشنوند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.