سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان /در راستای اشتغالزایی

ضرورت توجه به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی در استان

با شناسایی ظرفیت‌های استان هم می توان به افزایش اشتغالزایی کمک کرد و هم زمینه توسعه و پیشرفت استان را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارا ن زنجان ؛ معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به نامگذاری  امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت : برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به همت ،عمل و کار مداوم است.

یزدانی افزود : برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری همه  باید تلاش خود را جهت رسیدن به این هدف  به کار گیرند.

وی با بیان اینکه توجه به مصرف تولیدات داخلی برای مقاوم سازی اقتصاد ضروری است بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی و کاهش هزینه‌ها تاکید کرد .

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمارهای موجود از وضعیت اشتغال در کشور تصریح کرد : نرخ متوسط بیکاری کشور 6.10 درصد است و در حالیکه نرخ بیکاری استان زنجان 13.1 درصد است، که این آمار نسبت به میانگین کشوری در وضعیت خوبی نیست.

یزدانی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان اضافه کرد:با شناسایی ظرفیت‌های استان هم می توان به افزایش اشتغالزایی کمک کرد و هم زمینه توسعه و پیشرفت استان را فراهم آورد.

وی ادامه داد :در صورت توجه و حمایت از طرح‌های صنعتی استان زمینه اشتغال 65 هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

معاون توسعه مدیریت صنایع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یک هزار و 972 مجوز سرمایه‌گذاری در استان زنجان ارائه شده است، اضافه کرد : 2.48 درصد از مجوزهای اخذ شده در کشور به استان زنجان تعلق دارد .

یزدانی به وجود بیش از 52 هزار بافنده فرش در استان اشاره کرد و از برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از فرش بافان سراسر کشور خبر داد.

در پایان  سیاری به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی و از زحمات معصومی رئیس سابق این سازمان تقدیر شد./س

برچسب ها: ظرفیت ، صنعتی ، معدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.