سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک /

تقویت ارتباط صنعت و مردم در استان مرکزی

رییس خانه صنعت و معدن استان مرکزی گفت: باید با روشهای جذاب و هدفمند، بین مردم و صنعت همگرایی ایجاد شود

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، توسطی افزود: پذیرش صنعت و حمایت های جانبی در تکمیل زنجیره های زیرساختی آن به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مطالبه حوزه صنایع استان از مردم است و در عوض آن نیز صنایع باید مشارکت فعالانه و اثرگذار خود را در تقویت امکانات رفاهی، آموزشی و فرهنگی، اشتغالزایی و مدیریت شهرهای استان بالا ببرند.
وی گفت : ضعف ارتباطی صنایع با لایه های مردم و مسوولان استان در بین فعالان اقتصادی صنایع کوچک و متوسط حادتر است در حالی که پیوندهای کاری بین این بخشها، توسعه متوازن استان را به پیش می برد.
توسطی افزود : استان مرکزی به عنوان قطب دوم صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور نیازمند تدوین سند راهبری بومی با ویژگیهای مدیریت منطقه ای است و باید تاثیرپذیری ملی و وابستگی تصمیمات این حوزه مهم از کشور کاهش یابد.
رییس خانه صنعت و معدن استان مرکزی گفت : ایجاد جاذبه برای حضور پایدار سرمایه گذاران صنعتی در شهرستانهای استان و تکمیل بسته خدمتی به کارآفرینان صنعت از موضوعاتی است که در استان مرکزی باید با حساسیت و اولویت به آن پرداخته شود تا پراکنش صنعت از نظر جغرافیایی به حد مطلوب برسد.
وی گفت: اگرچه آمارهای متنوعی در حوزه صنایع استان مرکزی وجود دارد اما بسیاری از این آمارهای جزیره ای، به روز نشده و پراکنده است و می طلبد که بانک اطلاعاتی قوی و روزآمد برای راهبری و توسعه بخش صنعت استان ایجاد شود.
هم اینک حدود دو هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی وجود دارد که 87 درصد آنها صنایع کوچک و متوسط است./س
 
برچسب ها: تقویت ، صنعت ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.