سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم ذکر تفسیر قرآن در سخرانی‌های مجالس مختلف

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی گفت‌: مدرک گرایی در حوزه باید حذف گردد و یک روحانی در منبر باید به تفسیر قران نیز بپردازد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن گفت: تعطیلات حوزه‌های علمیه باید کاهش پیدا کند، و تعطیلی برخی از مدارس علمیه در روزهای پنجشنبه بی‌معناست.

وی افزود : اگر حوزه علمیه اصلاح شود دنیا اصلاح می‌شود و اصلاح حوزه با تربیت طلاب جوان است،و همان طور که می‌دانید  بیشترین سخنرانی  دانشگاه‌های کشور در اختیار بنده است، اگر چک سفید امضا به من بدهند در برخی مجالس سخنرانی نمی‌کنم اما به صورت رایگان در این مدرسه علمیه حضور پیدا کردم چرا که تحول در حوزه‌های علمیه دارای اهمیت است.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: طلاب برای مدرک و شهریه و استخدام درس نخوانند، از وقتی مدرک گرایی در حوزه علمیه صورت گرفت وضع علم به عقب رفت. و طلبه باید همیشه یک قلم و کاغذ همراه خود داشته باشد تا با دیدن و شنیدن مطالب مفید آن را یادداشت کند.

وی تاکید کرد:  قرآن باید به عنوان محور قرار بگیرد، شب قدر شب نزول قرآن کریم است، اما در این ایام در  چند تا از مساجد تفسیر قرآن صورت می گیرد؟درحالی که  اهل منبر و خطابه باید بخشی از منبر خود را به تفسیر قرآن اختصاص دهند.

  حجت الاسلام قرائتی در پایان خاطر نشان کردک هنوز مفاهیم قرآن را به طول کامل نفهمیده‌ایم، قرآن در جایی می‌فرماید آب شعله می‌کشد و این نشان می‌دهد که می‌شود از آب بنزین ساخت.و همچنین ایشان با اشاره به شهریه‌های پایین طلاب گفت که شهریه‌ها براساس قران باید پرداخت شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تفسیر ، قران ، مجالس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.