سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

باغ تاریخی بهشهر مظهر مهندسی باغ سازی است

رئيس پايگاه ميراث جهاني باغهاي تاريخي ايران گفت: باغ تاریخی عباس آباد از جمله ارزشمندترين باغهاي ايران است كه بعنوان مظهر شگفت مهندسي باغ سازي و آبياري و مظهر فرهنگ ايراني واجد شرايط بهسازي، نوسازي و نگهداري مناسب است كه از سال آينده اجرايي مي شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، ناصر مشهدي زاده در حاشيه گردهمايي روساي جامعه اصناف سينماي ايران در عباس آباد بهشهر در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصميمات اين اجلاس اظهار داشت: باغ عباس آباد بهشهر بعنوان يكي از زيباترين باعهاي ايران و جهان جزء 9 باغ ايراني در فهرست يونسكو است كه از مشهوريت داخل و خارجي برخوردار است.

وي اظهار داشت: خوشبختانه اعتبارات مناسبي در جهت رونق گردشگري و اعتلاي آن رسيده است كه علاوه بر اعتبارات سال 92، اعتبارات سال جاري نيز موجب شكوفايي اين باغ بسيار زيبا و شگفت با مهندسي خارق العاده مي شود.

به گفته مشهدي زاده، سال 93 سال شكوفايي باغ عباس آباد بهشهر بعنوان عاليترين، زيباترين و مجهزترين باغ ايراني است كه اعتبارات مناسبي در اين راستا تزريق مي شود.

وي گفت: دفتر اصلی پایگاه جهانی 9 باغ ایرانی در باغ فین كاشان تعیین شده است كه جلسات کارشناسی تشکیل و اتخاذ تصمیم مي شود و باغ عباس آباد بهشهر نيز بعنوان يكي از اين 9 باغ ايراني در پايگاه جهاني كارشناسي هاي مختلفي را در دست اقدام دارد./س

 

برچسب ها: باغ ، مظفر ، بهشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.