سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

گوساله سرگردان مرال تحویل پناهنگاه حیات وحش سمسکنده ساری شد

یک راس گوساله شیرخوار مرال که از مادرش جدا مانده و در اطراف روستایی در ساری سرگردان بود ، تحویل پناهگاه حیات وحش سمسکنده شد.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت :این گوساله مرال روز گذشته در اطراف روستای ˈ بندبن ˈ از توابع بخش ˈ کیاسر ˈ توسط یکی از اهالی روستا پیدا شد.

ˈ بهرام فغانی ˈ افزود : این روستایی دوستدار طبعیت و حیات وحش بلافاصله موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست ساری اطلاع داد و ماموران اجرایی یگان حفاظت این اداره نیز با مراجعه به روستا ، گوساله مرال را تحویل گرفتند.

وی گفت : گوساله مرال که احتمالا به خاطر از دست دادن مادرش سرگردان شده بود ، تحویل پناهگاه حیات وحش سمسکنده شد تا مراقبت های لازم به عمل آِد.

فغانی گفت : گوساله مرال بلافاصله پس از تحویل شدن به پناهگاه حیات وحش توسط دامپزشک مورد معاینه قرار گرفت و مشخص شد که در سلامتی کامل به سر می برد و هم اکنون نیز به صورت دستی تغذیه می شود.

بخش کیاسر از مناطق کوهستانی و ییلاقی شهرستان ساری است که به خاطر طبیعت بکر و حیات وحش متنوع از جمله پلنگ ، خرس قهوه ای و مرال دارای شهرت است.

مرال گوزنی است با جثه بزرگ تر از گوزن زرد که قد آن در شانه به حدود 150 سانتی متر می رسد.

مرال یکی از سه گونه گوزن موجود در ایران محسوب می شود که علاوه بر رنگ بدن ، از نظر شاخ نیز با گوزن زرد اختلاف دارد. رنگ بدن مرال به طور کلی قهوه ای تیره است.

در حال حاضر 12راس مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری وجود دارد.

مساحت این پناهگاه حیات وحش 200 هکتار است که شش هکتار آن برای گوزن های ماده باردار تعیین شده است./س

برچسب ها: ساری ، حیات ، وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.