سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستيار پوتين: روسيه شرکت‌های غربی را مجازات نمی کند

" آندرئی بلوسوف" مشاور اقتصادی ارشد رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو در حال آماده کردن تدابیر تلافی‌جویانه به منظور مجازات شرکت‌های خارجی به علت اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه در ارتباط با تحولات اوکراین نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  خبرگزاری رویترز ،مشاور اقتصادی ارشد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگو با یک روزنامه اتریشی اعلام کرد مسکو در حال آماده کردن تدابیر تلافی‌جویانه به منظور مجازات شرکت‌های خارجی به علت اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه در ارتباط با تحولات اوکراین نیست.

" آندرئی بلوسوف" دستیار کرملین در گفتگو با «دی پرس» که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد روسیه تاثیر «تحریم‌های نرم» را که به معنای توصیه به شرکت‌ها و بانک‌ها برای لغو یا خودداری از تامین بودجه پروژه‌ها در این کشور است، احساس می‌کند.

وی گفت: «ما شاهد نگرانی نه چندان زیادی در شرکت‌های روس بلکه بیشتر در شرکت‌های خارجی بودیم که در روسیه فعالیت می‌کنند ولی من علنا می‌گویم که تا امروز ما تدابیر متقابلی آماده نکرده‌ایم».

بلوسوف اوایل هفته اعلام کرده بود اگر هر گونه تدابیر جدید، تجارت خارجی روسیه را محدود کند، ممکن است این کشور با شکایت به نهاد حل مناقشات سازمان جهانی تجارت، اقدام حقوقی اتخاذ کند.

وی در پاسخ به پرسش دی پرس در این خصوص اعلام کرد: «من نمی‌گویم این اقدامی است که ما لزوما اتخاذ خواهیم کرد. من امیدوار هستم اروپا مرتکب حماقت تحریم‌های بیشتر نشود».

بلوسوف خاطر نشان شد تحریم‌های غرب باعث شده است مقامات روسیه، روابط اقتصادی و سیاسی نزدیک‌تر با منطقه جنوب شرقی آسیا و چین را بررسی کنند.

وی در عین حال افزود: «من نگفتم که این به ضرر همکاری با غرب خواهد بود».


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.