سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماریهای چشمی در اثر "آلودگی هوا" افزایش می‌یابد

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در چند سال اخیر ابتلا به بیماریهای چشمی که در نتیجه آلودگی هوا به وجود آمده‌اند و یا موارد تشدید این بیماری‌ها به دلیل آلوده بودن هوا افزایش چشمگیری یافته است.

حسین اسلامیان متخصص بیماریهای چشمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آلودگی هوا از مشکلات بسیار جدی و مهم به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی است و سلامتی را به شدت تهدید می‌کند. 

وی تصریح کرد: آلودگی هوا علاوه بر تاثیراتی که بر روی قلب، عروق، ریه و برخی دیگر از اندامهای حیاتی دارد، بر روی چشم‌ها و قدرت بینایی نیز تاثیرات منفی داشته و می‌تواند بیماریهای چشمی را نیز تشدید کند. 

اسلامیان تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در چند سال اخیر ابتلا به بیماریهای چشمی که در نتیجه آلودگی هوا به وجود آمده‌اند و یا موارد تشدید این بیماری‌ها به دلیل آلوده بودن هوا افزایش چشمگیری یافته است. 

وی با بیان اینکه ذرات شیمیایی موجود در هوا مانند نیترات‌ها موجب ایجاد سوزش قرمزی و اشک ریزش از چشم‌ها می‌شود، خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد فوق، کدر شدن عدسی، ضخیم شدن و تغییر رنگ سفیدی چشم نیز در نتیجه آلودگی هوا بر فرد عارض می‌شود که تمامی این نشانه‌ها حاکی از بروز آسیب یا بیماری چشمی است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: آلودگی هوا ، چشم ، ریه ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.