سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

عقد قرارداد مبارزه بیولوژیک با آفات در مزارع آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال برای مبارزه بیولوژیک با آفات در سطح 2 هزار و 500 هکتار از مزارع آذربایجان غربی عقد قرارداد شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مقصود قربانی اظهار داشت: در راستای تولید و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر در آذربایجان غربی مدیریت تلفیقی کنترل آفات به منظور تولید محصول سالم و شناسه‌دار اعمال شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعمال مدیریت تلفیقی کنترل آفات در استان از طریق عقد قرارداد با کلینیک‌های گیاه‌پزشکی بخش غیر دولتی به تعداد 28 فقره در شهرستان‌های تابعه استان انجام شده است.

قربانی افزود: به کارگیری توان علمی و فنی بیش از 141 نفر متخصص گیاه‌پزشکی در رابطه با شیوع و بروز عوامل خسارت‌های گیاهی در محصولات عمده و استراتژیک استان از قبیل گندم، یونجه، گوجه‌فرنگی، سیب، انگور و درختان میوه هسته‌دار از اقدامات انجام شده در مدیریت تلفیقی کنترل آفات است.

وی اعلام کرد: مدیریت تلفیقی کنترل آفات در مزارع، باغات، گلخانه‌های تولید محصولات سبزی و صیفی به اجرا گذاشته شده که در نتیجه از طریق صدور اطلاعیه‌ای اطلاع‌رسانی به موقع به بهره‌برداران از طریق وسایل ارتباط جمعی در سطحی بیش از 48 هزار هکتار انجام شده است.

قربانی با بیان اینکه مبارزه بیولوژیک با آفات در استان از سال 89 آغاز شده، ادامه داد: مبارزه بیولوژیک از طریق پرورش و رهاسازی زنبور براکون به تعداد 2 هزار زنبور در هکتار توسط بخش خصوصی در مزارع نخود علیه کرم غوزه نخود، گوجه‌فرنگی علیه کرم میوه‌خوار گوجه فرنگی و ذرت علیه کرم ساقه‌خوار ذرت انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال در سطح 2 هزار و 500 هکتار برای مبارزه بیولوژیکی عقد قرارداد انجام گرفته است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، کشاورزی ، آفات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.