سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير خارجه ونزوئلا: کری به جای اظهار نظر درباره تحولات داخلی ونزوئلا، به مسایل داخلی کشور خودش بپردازد

"الیاس خوا" وزیر امور خارجه ونزوئلا از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خواست به جای اظهار نظر درباره تحولات داخلی ونزوئلا ، به مسایل داخلی کشورش بپردازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ،وزیر امور خارجه ونزوئلا از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خواست به جای اظهار نظر درباره تحولات داخلی ونزوئلا ، به مسایل داخلی کشورش بپردازد.

"الیاس خوا"  دوشنبه شب پس از شرکت در نشست منطقه ای در اکوادور و بازگشت به کاراکاس
به خبرنگاران گفت:"مسایل داخلی ونزوئلا ارتباطی به جان کری ندارد و او به جای اظهار نظر مداخله جویانه درباره ونزوئلا ، بهتر است به مسایل داخلی کشورش توجه کند ".

الیاس خوا بار دیگر واشنگتن را به حمایت مخالفان دولت ونزوئلا و تلاش برای سرنگونی نظامی سوسیالیستی و بولیواری این کشور متهم کرد .

جان کری هفته گذشته از شیوه برخورد دولت ونزوئلا با تظاهرات مخالفان در خیابان ها کاراکاس به شدت انتقاد و اعلام کرده بود دولت ونزوئلا نتوانسته است حسن نیت خود را در گفتگو ها با مخالفان با هدف پایان دادن به اعتراض ها و ناآرامی های این کشور نشان دهد .

 اعتراض ها و ناآرامی بی سابقه در یک دهه گذشته ونزوئلا از چند ماه پیش در این کشور آغاز شد. معترضان خواهان برکناری نیکولاس مادورو رئیس جمهور و حل مشکلات اقتصادی این کشور هستند و دست‌کم 42 نفر در این درگیریها کشته شدند .

"نیکولاس مادورو" که پس از درگذشت "هوگو چاوز" رئیس جمهور فقید ونزوئلا رئیس جمهور این کشور شد ، بارها دولت آمریکا را به دسیسه چینی و حمایت از معترضان با هدف سرنگونی نظام
سوسیالیسی ونزوئلا متهم کرد .


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.