سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غیردولتی بودن ماهیت پیش دبستانی/تحصیل 531 هزار دانش‌آموز در دوره پیش دبستانی

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی ، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده گفت:ماهیت پیش دبستانی غیردولتی است ولی اگر مدرسه‌ای قبلاً مجوز پیش دبستانی داشته باشد می‌تواند با عنوان غیردولتی به فعالیت خود ادامه دهد.

مرضیه گرد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در خصوص شهریه مدارس پیش دبستانی گفت: شهریه پیش دبستانی بخشی از شهریه ابتدایی است که نباید از سقف 80 درصد بیشتر باشد.
 
به دلیل اینکه تعداد کلاس‌ها و ساعات پیش دبستانی کمتر است بنابراین شورای نظارت هر استان می‌بایست شهریه را متناظر با بخش آموزش ابتدایی آن استان اعلام نماید.
 
وی در ادامه درباره مشکلات خانواده‌ها مبنی بر ثبت‌نام فرزندشان در مراکز پیش دبستانی نیز افزود: مدرسه ابتدایی و هنرستان‌ها دو بخش دارند: نخست بخش صدور مجوز که بر عهده ماست و دیگری بررسی محتوا و نحوه کار و فعالیت‌هاست که بر عهده حوزه معاونت ابتدایی است بنابراین در سال گذشته بخش پیش دبستانی مشکلات عدم هماهنگی با بخش دوم ابتدایی که سه ساله دوم است را داشت.
 
گرد همچنین اضافه کرد: جهت برطرف شدن این مشکل طی سه چهار ماه گذشته این بخش به معاونت ابتدایی منتقل شد تا آموزش‌های پیش دبستانی، ابتدایی، و ... معنادار باشد.
 
رییس سازمان مدارس غیردولتی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دایر بودن پیش دبستانی در مدارس دولتی وجود دارد تصریح کرد: پیش دبستانی ماهیت غیردولتی دارد ولی اگر مدارس قبلی مجوز داشته باشند می‌توانند کماکان به فعالیت خود با عنوان غیردولتی ادامه دهند زیرا در حال حاضر پیش دبستانی با عنوان دولتی نداریم و امیدواریم که در مناطق محروم و دو زبانه بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا خانواده‌هایی که شرایط مساعد مالی ندارند از این امکانات به شکل خرید خدمات بهره‌مند گردند.
 
وی در خصوص تعداد دانش‌آموزانی دوره پیش دبستانی نیز افزود: حدود 531 هزار دانش‌آموز پیش دبستانی در 15 هزار و 994 مدرسه تحصیل می‌کنند همچنین کل مدارس غیردولتی و هنرستان‌های فنی‌و حرفه‌ای غیردولتی نزدیک به 10 هزار و 403 مرکز است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مربی پاره وقت کانون پرورش فکری کودکان
۱۹:۲۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
درست متوجه ماجرای حق التدریسان و معلمان آموزش و پرورش نمی شوم. هر روز یک خبر جدید در مورد بدنه آموزشی کشور منتشر می شود اما به مسائل اصلی و کلیدی توجه نمی شود. اکثر معلمان مدارس غیرانتفاعی از فیلترهای گزینشی چه از نظر علمی و فرهنگی و چه از نظر مذهبی عبور نمی کنند اما هنوز در بدنه آموزشی فعال هستند. به عنوان یکی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان که سالها با این سازمان همکاری دارد و آموزشهای فراوانی را گذرانده ام برایم عجیب است که یک مربی حق التدریس کانون (پاره وقت) را به حق الزحمه بگیر تنزل درجه می دهند تا شانه از بار استخدام آنان خالی کنند؛ در حالی که این مربیان پاره وقت در برخی موارد، جزء هنرمندان و نویسندگان و شاعران و نقادان این مملکت هستند... آنوقت آموزش و پرورش دائم در حال تلاش برای استخدام نیروهای آموزش ندیده در بدنه آموزشی کشور است...جای بسی تعجب است!!!