سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنچه در ذره‌بین اين هفته گذشت

از تعلق وام 3 میلیون تومانی به اموات تا صاحب‌خانه‌های بی‌خانه مسکن مهر/ بلاتکلیفی گودبرداری انجام شده متعلق به بابک زنجانی + فیلم

در برنامه ذره بین این هفته شش سوژه مورد بررسی قرار گرفت از تعلق وام 3 میلیون تومانی به اموات تا صاحب‌خانه‌های بی‌خانه مسکن مهر گرفته تا بلاتکلیفی گودبرداری انجام شده متعلق به بابک زنجانی.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ذره بین 20:30 این هفته در ابتدا  برای بار دوم پای اموات را به 20:30 باز کرد، بدین ترتیب که بعد از حل ماجرای مالیات بر ارزش افزوده که به اموات تعلق می‌گیرد حالا تسهیلات دیگری نیز برای عزیزان سفر کرده در راه است و مدیرعامل بانک شهر از تعلق وام سه میلیونی  کفن و دفن خبر مي دهد. 
 
اما در اين ميان تکليف معطل ماندن جنازه بر روی زمین تا پیدا شدن نامه و چک و سفته چه مي شود و البته بعد از اینکه نیازمند بودن فرد فوت شده به این وام محرز گردید با این حساب فرد فوت شده در آن دنیا نیز باید نگران دفترچه حساب و قسط و جریمه باشد؟!!!!
 
سوژه دوم خبرنگار باشگاه خبرنگاران، به پیگیری معوقات بانکی با یک پیشنهاد از سوی تویسرکانی رییس ثبت اسناد مربوط می‌شد. 
 
وی در خصوص نحوه فرصت‌گیری این معوقات گفت: اموال بدهکاران را شناسایی می‌کنیم و پس از به مزایده‌ گذاشتن این اموال، طلب بانک‌ها را وصول می‌کنیم. 

البته رییس ثبت اسناد با گفتن تجربیات‌شان در این زمینه ثابت کردند که در مطالبه کردن این اموال بسیار کارکشته هستند به نحوی که به گفته وی در سال 92 حدود 33 هزار میلیارد ریال از معوقات بانک‌ها وصول شد و به بانک‌ها داده شده است. 
 
در سوژه بعدی ذره‌بین پای صاحب‌خانه‌های بی‌خانه فاز سه مسکن مهر پردیس به میان آمد که بر اساس برگه صورت جلسه، واحد هاي مسکونی متقاضیان مسکن مهر  آماده تحویل بود و مالکین می‌توانستند در خانه‌هایشان ساکن شوند اما کلید به دست در حال اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که تحت تدابیر امنیتی هستند!!!به نحوی که عده‌ای حتی از برگرداندن ماشین‌هایشان سخن می‌گفتند. 
 
البته کسانی‌ که زودتر دست به کار شده‌ بودند توانسته بودند ساکن شوند، اما از قطعی آب و برق‌شان شکایت داشتند.
عده‌‌ای ديگر نيز ریشه این مشکل صاحب‌خانه‌های بی‌خانه پردیس را مشکل داشتن شرکت عمران با شرکت سرمایه‌گذاری می‌دانستند. 
 
اما داستان وقتی جالب‌تر می‌شود که این صاحب‌خانه‌های بی‌خانه می‌بایست شارژ ماهانه و قسط مسکن‌شان را هم بپردازند. 
 
خبرنگار ذره‌بین در سوژه بعدی خود پای سارقی را به 20:30 کشاند که مهارت خود در سرقت کامپیوتر خودروها را ظرف 6 ثانیه به رخ کشید.
 به گفته سرهنگ محمدیان رییس پلیس آگاهی تهران کمتر پرونده سرقت قطعات خودرو است که به کامپیوتر ماشین‌ها مربوط نباشد و البته دلیل این امر را کمیاب بودن این قطعه در بازار دانست و گفت: چون از نظر قیمتی بالاست مورد علاقه سارقین است و البته در نمایندگی‌هاي کامپیوتر خودرو هم به ندرت یافت می‌شود. 
 
در ادامه سارق به خودروسازان توصیه‌ای در خصوص نحوه جاگذاری این قطعه در خودرو داشت تا سرقت این قطعه سخت‌تر شود اما سوال این است که آیا تاکنون کاری در این زمینه صورت گرفته است؟ 
 
محمدیان در پاسخ گفت: متأسفانه تا این لحظه برای جابه‌جایی این قطعه و تعبيه در محل مناسب اتفاقی نیفتاده است. 
 
ذره بین 20:30 در سوژه بعدی خود از ضلع شمالی میدان ونک تهران و گود بلاتکلیفی که در این منطقه دهن باز کرده و تهدیدی برای همسایگان شده است گفت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت در اين زمينه به خبرنگار ما گفت؛ گودی که 34 متر عمق دارد و ترک‌های بسیار عمیقی بر دیوارهای همسایگان  به جا گذاشته است و حتی ایستگاه اتوبوس روبرو و مردم را نیز تهدید می‌کند.
 اما پاسخ یکی از همسایگان به سوال خبرنگار ما مبنی بر پیگیری این مشکل جالب بود. 
 
وی گفت: اگر صاحب این ملک بابک زنجانی یا شرکت نفت که گویا واگذار شده است باشد دیگر نمی‌دانیم به کجا پیگیری کنیم. 
 
خبرنگار ما در سوژه آخر خود از مدارسی گفت که برای دانش‌آموزان تعطیل شده است اما برای معلمان همچنان باز است، بنابر اظهارات ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران چهارشنبه هفته گذشته آخرین روز تشکیل کلاس‌هاي مدارس ابتدايي بوده است، اما آموزگاران مدارس ابتدایی باید برای تدوین طرح درس سالانه و کمک به تقویم اجرایی و برنامه سالانه فعالیتی را در ماه خرداد تحت نظر مدیریت مدرسه انجام دهند. 
 
در این بین موضوع اصلی این است که اگر معلمین واقعاً ‌کاری انجام دهند خوب است اما آن طور که خود معلمین می‌گویند ظاهراً کار خاصی در مدارس ندارند. 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
برچسب ها: ذره بین ، سوژه ، مدارس ، مسکن مهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محسن
۱۸:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
سلام
ازتون خواهش میکنم در مورد استخدام استانداریها که بدون هیچ عذر موجهی تعلیق شده گزارش بگیرید و علت بلا تکلیفی 30 هزار جوان سر در گم رو جویا شید.
با تشکر از شما