سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مادلین آلبرایت: انتخابات اوکراین نقطه عطفی تاریخی بود

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا که بعنوان مسئول ناظران بین المللی به اوکراین سفر کرده است ، انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را نقطه عطفی تاریخی خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "مادلین آلبرایت" وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در سخنانی در کی یف پایتخت اوکراین گفت: مردم اوکراین با حضور گسترده در انتخابات ، نقطه عطفی دموکراتیک را در تاریخ این کشور رقم زدند و به جهانیان نشان دادند که به حاکمیت ارضی کشورشان، اتحاد و دموکراسی، متعهد هستند.

وزیرامور خارجه پیشین آمریکا که مسئول موسسه دموکراسی ملی و ریاست هیات ناظران بین المللی انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را بر عهده داشت ، از صندوق های رای گیری بازدید کرد.

وی روند انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین را مثبت و دموکراتیک ارزیابی کرد و افزود : پترو پروشنکو رئیس جمهور منتخب و جدید اوکراین باید گفتگوها با مردم در شرق کشور را آغاز کند.

مادلین آلبریت ادامه داد مردم اوکراین با آرامش کامل و با اراده خود در انتخابات شرکت کردند و از اینکه جایگاه و شان کشورشان را تعیین می کردند به خود می بالیدند. ادامه جنگ در مناطق دیگر اوکراین نمی تواند کشور را در مسیر آرامش قرار دهد. اوکراین جایگاه جغرافیایی خاصی دارد و روسیه در همسایگی این کشور قرار دارد و روابط دوستانه دو کشور دارای اهمیت زیادی است. آمریکا نیز خواهان چنین فرصتی برای مردم اوکراین است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.