سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی "نبیل رجب" شرایط زندان را بازگو می‌کند!

رییس مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد که اوضاع بحرین از دو سال گذشته و قبل از ورودش به زندان، بدتر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از العالم، "نبیل رجب" روز دوشنبه در مصاحبه با این شبکه خبری و نخستین گفتگویش با یک شبکه غیر بحرینی پس از آزادی از زندان، اظهار داشت: در دو سال گذشته، هرگونه ارتباطم با دنیای خارج از زندان قطع بود و مرا به جای نگهداری در بند زندانیان سیاسی و حقوقی، در بندی نگه داشته بودند که زندانیان آن را جنایتکاران تشکیل می‌دادند.

وی افزود: در زندان "جو" در معرض شکنجه‌های روحی و روانی قرار داشتم و به دور از جهان خارج و مردم بوده و ارتباطم با جهان بیرون بسیار محدود بود.

رجب گفت: در طول دو سال زندان، خانواده‌ام هر 15 روز به دیدنم می‌آمدند و از حوادث بحرین اطلاعات چندانی نداشتم و سخن از اوضاع سیاسی و حقوق بشر و اوضاع داخلی بحرین در تماسهای تلفنی ممنوع بود.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین درباره فعالیتهایش در آینده پس از آزادی از زندان، اظهار داشت: تمایلی به فعالیت در زمینه سیاست ندارم بلکه می خواهم به فعالیتهای حقوقی خود ادامه داده و آن را در بحرین و تمام منطقه توسعه دهم و هیچ پست و مقام سیاسی نزد مخالفان و یا دولت را نخواهم پذیرفت.

وی با اشاره به تجارب خود در زندان گفت: زندان مدرسه‌ای واقعی است و من از فرصت دو سال حبس بهره هایی بردم و مطالبی به رشته تحریر درآوردم اما هنگام خروج از زندان، تمام آنچه که داشتم مصادره شد.

رجب خاطرنشان کرد: زمانی که در زندان بودم، شخصی آزاده بودم و درواقع آنهایی که مرا به زندان افکندند، خود در زندان بسر می بردند، من آزاده بودم و هیچ قانون و یا شخصی نمی تواند فعالیت مرا محدود کند.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد، من آزاد هستم و آزاد خواهم بود و آزاده از دنیا خواهم رفت و هر آنچه را که به آن ایمان دارم، خواهم نوشت خواه نظام بپذیرد یا خیر، خواه خانواده حاکم بپسندد یا خیر. من به فعالیت حقوق بشر خود در دفاع از مظلومان و محرومان و دیگر گروه هایی که در جامعه به حاشیه رانده شده اند، ادامه خواهم داد.

نبیل رجب از ملت بحرین خواست تا وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند تا بتوانند به استبداد و دیکتاتوری پایان دهند و دولتی دموکراتیک تشکیل دهند که به حقوق بشر و مساوات و آزادی و محاکمه های عادلانه ایمان داشته باشد.

وی افزود: ملت بحرین به این ارزشها ایمان دارد و برای آنها مبارزه می کند و به مبارزه خود در دفاع از این ارزشها ادامه خواهد داد و در نهایت پیروز خواهد شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.