سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت 9 استاد دانشگاه در عربستان به اتهام ارتباط با اخوان المسلمين

مطبوعات محلی عربستان دوشنبه اعلام کردند، نه استاد دانشگاه از جمله هفت خارجی در عربستان سعودی بازداشت شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مطبوعات محلی عربستان دوشنبه اعلام کردند نه دانشگاهی از جمله هفت خارجی در عربستان سعودی بازداشت شدند و  به اتهام ارتباط با اخوان‌المسلمین که مقامات ریاض آن را جزو سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند ، تحت بازجویی قرار گرفتند.

روزنامه عکاظ با اشاره به اخوان‌المسلمین اعلام کرد ماموران تحقیق اسناد صوتی و نامه‌های الکترونیک را در اختیار دارند که ارتباطات این دانشگاهیان ( دو سعودی ، و هفت تبعه عربی ) را با سازمان‌های خارجی ثابت می‌کند.

این روزنامه بدون مشخص کردن ملیت این هفت عرب تصریح کرد تحقیق قرار است اواسط ژوئن پایان یابد و در صورتی که این افراد به وابستگی به اخوان‌المسلمین متهم شوند ، ممکن است به مجازات‌های 10 تا 15 سال زندان به همراه اخراج از عربستان برای غیر سعودی‌ها ، محکوم شوند.

عربستان سعودی  هفتم مارس اخوان‌المسلمین  و گروه‌های جهادی را سازمان‌های تروریستی را سازمان‌های تروریستی خوانده بود. این تصمیم پس از حمایت قاطع عربستان سعودی از نظامیانی که در مصر محمد مرسی رئیس جمهوری اسلامگرای این کشور را برکنار کردند ، صورت گرفته است.

این درحالی است که عربستان سعودی به شمار زیادی از اعضای اخوان‌المسلمین در زمانی که آنان تحت فشار حکومت جمال عبدالناصر در دهه 1960 قرار داشتند ، پناه داده بود.

به طور سنتی ، اخوان‌المسلمین در محافل دانشگاهی و آموزشی در عربستان سعودی فعال بود.
یکشنبه، شاهزاده خالد الفیصل وزیر آموزش عربستان سعودی اعلام کرد اخوان‌المسلمین پشت ترویج اندیشه افراطی در محافل آموزشی قرار دارند.

وی در سخنانی که در مطبوعات منتشر شد افزود: ما فرزندان خود را به آنان سپرده‌ایم و آنان فرزندان ما را به گروگان گرفتند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.