سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در مراسم تجدید بیعت نمایندگان مجلس با آرمان‌های امام(ره):

محور عقلانیت پایه حرکت امام(ره) بود / توجه به عقلانیت و معنویت ضرورت شرایط فعلی کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: محوریت عقلانیت پایه حرکت حضرت امام(ره) بود یعنی حرکت اسلام بدون عقلانیت به وجود نیامد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه تجدید میثاق نمایندگان مجلس با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: برای ما نمایندگان ملت سخت است که هر ساله توفیق پیدا می‌کنیم تا به زیارت مرجع حضرت امام خمینی(ره) برسیم و با این مرد بزرگوار مجددا هم پیمان شویم که راه این مجاهد نستوه را طی کنیم.
 
وی افزود: در آستانه بعثت پیامبر اکرم(ص) هستیم به طوری که پیامبر اکرم(ص) آغازگر یک حرکت تکاملی در جهان است و انقلاب بزرگ پیامبر با محوریت توحید و مبارزه با ظلم و ایجاد عدالت و قسط بوده و محور این حکومت مردم سالاری است.
 
رئیس مجلس تصریح کرد: در طول تاریخ نهضت‌هایی را داشتیم که به تاسّی از نهضت نبوی برپا شدند اما در طول سال‌های مختلف مشاهده کردیم این نهضت‌ها نتوانستند، مقاومت کنند.
 
رئیس قوه مقننه اظهار داشت: چون ما در زمان امام خمینی(ره) زندگی می‌کنیم شاید حس نکنیم که منزلت این امام چه قدر بزرگ بود اما عملا تحقق فکری که در صدر اسلام آغاز شده بود مجددا در سطح جهانی توسط ایشان بالا آمد.
 
لاریجانی خاطر نشان کرد: مردم سالاری دینی توسط امام(ره) به وجود آمد که براساس نه شرقی نه غربی استوار بود.
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: محوریت عقلانیت پایه حرکت حضرت امام(ره) بود یعنی حرکت اسلام بدون عقلانیت به وجود نیامد.
 
وی ادامه داد: در شرایط فعلی ما گرفتار جریان های افراطی هستیم که این افراطیون عامل وهن اسلام شده‌اند و این موضوع به خاطر کنار گذاشتن عقلانیت است.
 
لاریجانی اظهار داشت: در کل امام خمینی(ره) یک مرجع و فیلسوف برجسته بود بنابراین تعقل از ویژگی‌های امام(ره) است.
 
نماینده مردم قم جامع‌نگری را از دیگر ویژگی‌های امام(ره) دانست و گفت: ایشان همه وجود فکری اسلام را یکجا دنبال می‌کردند و این گونه نبود که گزینشی عمل کنند و اگر به دنبال آزادی بودند، بیشتر هدف‌ آن‌ها آزادی معنوی بود.  
 
وی خاطر نشان کرد: در شرایط حساس کشور به خاطر رفتار ماجراجویانه غربی‌ها با چالش‌هایی مواجه هستیم و در داخل نیز به خاطر مشکلات اقتصادی که بیشتر به دلیل مدیریت غلط است مواجه هستیم و باید نگاه عمیق امام(ره) یعنی همه جانبه بودن و توجه به عقلانیت و معنویت را دنبال کنیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم حرکت امام(ره) را صیانت کنیم و خوشحالیم که امروز در محضر یادگار امام(ره) هستیم ایشان از بزرگان دینی هستند و برای ما محبوب مورد اعتماد هستند و امیدواریم که ایشان باعث معنویت شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس ، مجلس ، نماینده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.