سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس فرانسوی :

هر اقدامی برای انزوای روسیه محکوم به شکست است

یک کارشناس فرانسوی در سخنانی اظهار داشت : تلاش هایی که ایالات متحده برای منزوی ساختن روسیه انجام می دهد محکوم به شکست خواهد بود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از صدای روسیه ؛ "جاکوز میلارد "‌یکی از اعضای کمیته سیاست خارجی پارلمان فرانسه و عضو فعال در گروه روابط پارلمانی روسیه _ فرانسه در مصاحبه با یکی از روزنامه های فرانسوی اظهار داشت : غرب باید رویکرد خود را در قبال گرجستان و اوکراین تغییر دهد . 

وی افزود : تشویق اوکراین و پیش از آن گرجستان برای پیوستن به ناتو سیاستی واقعا خطرناک محسوب می شود که غرب در پیش گرفته است . انقلاب های نارنجی بطور فعال در ایالات متحده طراحی ،‌ هدایت و کنترل شده و در راستای مخالفت با روسیه بوده است . 

میلارد با موضع گیری قاطع علیه تحریم های ضد روسی ایالات متحده تصریح کرد : معمولا چگونگی آغاز تحریم ها به وضوح مشخص است اما اینکه چگونه به پایان میرسند کاملا نامعلوم است . بهتر است به یاد بیاوریم که روسیه بخشی از سیستم روابط اروپا محسوب می شود . مسکو هم پیمان و شریک کشورهای اروپایی در برخی موضوعات از جمله بحران سوریه یا مذاکرات هسته ای ایران می باشد و برای حل آنها تلاش می کند . 

این عضو پارلمان فرانسه همچنین تاکیدکرد : بعلاوه اینکه روسیه در حل معضلات اقتصادی اروپا نیز نقش بسزایی را ایفا می کند . بسیاری از طرحهای توسعه و فروش گاز در کشورهای اروپایی با همکاری مسکو انجام می گیرد . ما شرکای روسیه می مانیم .

وی اظهار داشت : باید بپذیریم که هیچکس تمایل ندارد که در شرایط کنونی مسکو دچار سقوطی جدی و جبران نشدنی شود . هیچ کشوری در حال طراحی آغاز یک جنگ با "کیف" نیست بنابراین کسی نباید در این میان تنش زایی کند . 

این کارشناس فرانسوی خاطرنشان کرد :‌هر تلاشی برای منزوی ساختن روسیه محکوم به شکست است . قدرت های جهان باید کنفرانسی مشترک درباره وضعیت اوکراین برگزار کنند و راهکاری را برای حل این بحران به گونه ای که هر دو طرف از آن راضی باشند ، بیابند . 

میلارد در انتها اظهار داشت : باید تلاشی حقیقی برای حل بحران در اوکراین ایجاد شود و بپذیریم که در این مسیر حضور "روسیه " الزامی است . مراحل تشخیص در این مورد بسیار دشوار است بنابراین نمی توان فرض کرد که اوکراین سفید برفی و روسیه گرگ بزرگ است . نباید فراموش کنیم که رویدادهای خشونت آمیز در "میدن" توسط گروه های اوکراینی حامی فاشیست و فعالان راست گرای افراطی انجام گرفته است .



انتهای پیام /
برچسب ها: انزوا ، روسیه ، فرانسه ، کارشناس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.