سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

اتباع خارجی باید پایبند قوانین كشور میزبان باشند

پایبندی به قوانین كشور میزبان برای اتباع خارجی اجتناب ناپذیر بوده كه باید از آن رعایت كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

سرپرست اداره كل امور اتباع و مهاجرین خارجی گفت: هیچ تغییری در رویه ارائه خدمات به اتباع کشور افغانستان ایجاد نشده و این اتباع همواره همچون سایر اتباع ایران از امکانات اجتماعی متعدد برخوردار بوده‌اند.

مسعود امیرصوفی در نشست با سران قبائل و معتمدین افغانی در استان قزوین كه در محل مسجد امام حسین(ع) شهر قزوین برگزار شد بیان داشت: بین اتباع ایران و افغانستان اشتراکات مذهبی، قومی و زبانی وجود دارد و به دلیل برخی مشکلات، ایران بیش از 3 دهه میزبان اتباع کشور افغانستان بوده كه مهمترین دلیل این میزبانی از رأفت اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی نشأت گرفته است.

وی افزود: در طول سه دهه گذشته خدمات گسترده‌ای در زمینه ملزومات اولیه زندگی اجتماعی همچون امنیت، بهداشت، اشتغال و آموزش به اتباع خارجی بویژه افغانی‌ها واگذار شده است.

سرپرست اداره كل امور اتباع و مهاجرین خارجی یادآور شد: همانطوریکه هر کشوری برای اتباع خود قوانینی را وضع نموده که همه ملزم به پایبندی به آن هستند، قوانینی را نیز مختص اتباع خارجی میهمان وضع می‌کند که رعایت آن توسط مشمولین این قوانین اجتناب ناپذیر و عدول از آن تخلف محسوب می‌شود.

وی معنای واقعی عدالت و نظم را در اجرا و اعمال یکنواخت قانون عنوان كرد و با اشاره به مسئولیت روسای قبائل و معتمدین افغانی تصریح كرد: روسای طوایف و قبایل از جایگاه خاص اجتماعی برخوردار هستند كه باید ضمن رعایت و احترام به قوانین ایران، در جهت تسری و فراگیری این رویه در بین سایر اتباعی كه در استان ساكن هستند، تلاش كنند.

وی با اشاره به فراز و فرودها و مشکلات متعدد کشور ایران از بدو شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره و در ادامه بیان داشت: علیرغم وجود همه این مسائل و مشكلات از جمله هشت سال جنگ تحمیلی هیچ تغییری در رویه ارائه خدمات به اتباع کشور افغانستان ایجاد نشده و این اتباع همواره همچون سایر اتباع ایران از امکانات اجتماعی متعدد برخوردار بوده‌اند.

امیرصوفی در شرایط زندگی امروز را متفاوت از وضعیت سنتی دهه‌های گذشته دانست و عدم درک صحیح این موضوع و کم توجهی به برخی شئون اجتماعی را از جمله علل بروز برخی مشکلات و تنش‌های اجتماعی برای اتباع خارجی ساکن در ایران قید كرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.