سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

آب ورودی به سدهای خراسان شمالی 23 میلیون متر مکعب کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: آب ورودی به سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون (مهر92 تا پایان اردیبهشت 93) در مقایسه با زمان مشابه سال آبی قبل، 23 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی این شرکت ،کاظم طاهریان گفت: از ابتدای سال آبی جاری 45 میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده است در حالی که در مدت مشابه سال آبی قبل بیش از 68 میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده بود.

وی با اشاره به اینکه حجم آب ورودی به سدهای استان و ذخایر مخازن سدها همچنان رو به کاهش است، افزود: کاهش 60 تا 70 درصدی آورد رودخانه های استان در سال آبی جاری بر اثر کاهش بارندگی و برداشت های غیرمجاز در بالا دست و همچنین افزایش مصرف آب، حجم ذخایر سدهای استان را همچنان کاهش می دهد.

وی توان ذخیره سازی سدهای استان را 248 میلیون متر مکعب آب اعلام کرد و گفت: مجموع حجم آب موجود در مخازن سدهای استان در پایان اردیبهشت ماه با احتساب حجم غیرمفید آب، تنها 96 میلیون متر مکعب است.

اکنون در استان خراسان شمالی چهار سد شیرین دره، شیروان، اسفراین و چری دارای آب ذخیره شده وجود دارد.

طاهریان همچنین میانگین بارش سالانه در استان را 280 میلیمتر اعلام کرد و افزود: کاهش 17 درصدی بارندگی در سال آبی جاری در مقایسه با سال گذشته، وضعیت منابع آب استان را با بحران مواجه کرده است.

براساس گزارش های رسمی منتشر شده، استان خراسان شمالی از نظر شرایط موجود سومین استان دچار خشکسالی در کشور محسوب می شود./س

برچسب ها: کاهش ، آب ، سد ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.