سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

زوج های جوان زیاد شکر و چای نخورند

زوج ها ی جوان باید بیشتر به تغذیه خود توجه کنند.

کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه زوج های جوان که می خواهند بچه دار شوند باید از مصرف زیاد برخی از موادغذایی خودداری کنند گفت : مصرف زیاد شکر، چای وقهوه که کافئین دارند و قهوه مصنوعی ، قند های مصنوعی ، نوشابه های رژیمی و مواد غذایی پروتئینی که دارای افزودنی و هورمون ها هستند و روغن های جامد به ویژه حیوانی ومشروبات الکلی به دلیل نقش آنها درافزایش ناباروری و نازایی زیاد مصرف نکنند.

میترا انتظاری افزود: مصرف چربی های مفید مانند چربی های ( 3 امگا) که درچربی های گیاهی مایع ، ماهی آزاد و قزل آلا بیشتر وجود دارد برای زوج های جوان مفید است.

وی با اشاره به اینکه پروتئین های گیاهی مصرف میوه های رنگی و سبزی ها برای زوج های جوان بسیار مفید است خاطر نشان کرد باید این میوه ها و سبزی ها طبیعی (ارگانیک) باشند .

این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه ویتامین های C,D نقش مهمی در باروری دارند گفت: میوه هایی مانند کیوی و هندوانه و سبزی هایی که به رنگ سبز هستند، کاهوو کلم منابع خوب ویتامین C هستند و ویتامین D که بیشتر در روغن کبد ماهی و تخم مرغ وجود دارد وشیر های غنی شده با ویتامین D بیشتر مصرف شود .

وی  کمبود مواد معدنی روی وسلنیوم که روی درگوشت ها وجود دارد وسایر مواد پرتئینی وتخم مرغ ،پنیر و دانه آفتابگردان نیز منابع خوبی برای سلنیوم است توصیه می شود زوج ها مصرف کنند 

میترا انتظاری تصریح کرد: اسید آمینه کارنتین که اخیرا شناسایی شده و نقش مهمی در پیشگیری و درمان ناباروری و نازائی دارد، گوشت ، لبنیات ،تخم مرغ، بادام زمینی و میوه آباکادو منابع خوبی برای این عناصر هستند.

وی  با اشاره به اینکه مصرف آهن و اسید فولیک کافی نیز می تواند از ناباروری و نازائی پیشگیری کند اذعان داشت : می توان با مصرف گوشت قرمز و جگرکه منابع خوبی برای آهن هستند و سبزی های با رنگ سبز تیره که منابع خوبی برای اسید فولیک هستنداز ناباروری و نازائی پیشگیری کنند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه مصرف آب مناسب برای عملکرد نرمال بدن ضروریست تصریح کرد : زوج های جوان آب بیشتری مصرف کنند.

میترا انتظاری با اشاره به اینکه کیست تخمدان در 40 تا 60 درصد خانم های چاق که دارای اضافه وزن هستند بیشترمشاهده می شود. خاطر نشان کرد: چاقی و اضافه وزن کم تحرکی می تواند موجب نا باروری و نازائی شود که به زوج های جوان توصیه می شود با ورزش کردن وزن خود را کاهش دهند .

وی یاد آور شد: زوج های جوان مرغ هایی که در رشد آنها از هورمون استفاده می شود کمتر استفاده کنند ./س

برچسب ها: زوج ، جوان ، شکر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.