سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال پيروزی راست گرايان در انتخابات پارلمان اروپا در اتريش

نتایج نظرسنجی هایی که روز یکشنبه همزمان با برگزاری انتخابات اروپا خارج از دفاتر رای گیری در اتریش صورت گرفت، حاکی از آن است که حزب راست میانه این کشور OVP در صدر قرار می گیرد و جناح راست افراطی نیز نتایج خوبی به دست می آورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ طبق نتایج این نظرسنجی ها که خبرگزاری رسمی اتریش آن را منتشر کرد، حزب راست میانه مسیحی دموکرات اتریش با بیست و هفت و نه دهم درصد آرا در صدر قرار می گیرد و حزب سوسیال دموکرات نیز با کسب بیست و سه و نه دهم درصد آرا در جایگاه دوم می ایستد.
این دو حزب راست بزرگ اتریش با تشکیل ائتلافی که مسیحی دموکراتها در آن اکثریت را در اختیار دارند، امور اتریش را اداره می کنند.
حزب آزادی اتریش که امیدوار است بتواند با برخی از احزاب سیاسی دیگر کشورها به ویژه جبهه ملی فرانسه به ریاست مارین لو پن در پارلمان آتی اروپا، گروه مشترکی تشکیل دهد، در انتخابات امروز اروپا در اتریش با کسب نوزده و نه دهم درصد آرا در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت. این حزب در انتخابات پارلمان اروپا در سال دو هزار و نه، دوازده و هفت دهم درصد آرا را به دست آورده بود.
پیش بینی می شود مسیحی دموکرات ها در این انتخابات از هجده کرسی پارلمان اروپا که به اتریش اختصاص یافته است، پنج یا شش کرسی را از آن خود سازند و حزب سوسیال دموکرات نیز پنج کرسی به دست آورد.
همچنین نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد حزب سبزهای اتریش نسبت به انتخابات پارلمان اروپا در سال دو هزار و نه، چهار درصد پیشرفت خواهند داشت. این حزب طبق نتایج نظرسنجی، چهارده و دو دهم درصد آرا را در انتخابات اروپا در اتریش از آن خود خواهد کرد و خواهد توانست دو یا سه نامزد خود را به پارلمان اروپا بفرستد.
 حزب لیبرال نئوس اتریش نیز که یک تشکل سیاسی جدید است در انتخابات امروز هشت و نیم درصد آرا را به دست خواهد آورد و یک کرسی پارلمان اروپا را از آن خود خواهد کرد.
بالاخره این که حزب سیاسی که توسط رهبر پیشین راست افراطی اتریش، یورگ هایدر، تاسیس شد تنها نیم درصد آرای انتخابات پارلمانی امروز اروپا را در اتریش به دست خواهد آورد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.