سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان امنيت و همکاری ناظران خود را از دونتسک فرا‌خواند/خرید رای در انتخابات اوکراین

رسانه‌های غربی به نقل از منبعی در سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کردند این سازمان ناظران خود را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری از منطقه دونتسک در شرق اوکراین فراخوانده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، رسانه‌های غربی به نقل از منبعی در سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کردند این سازمان ناظران خود را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری از منطقه دونتسک در شرق اوکراین فراخوانده است.

این منبع تصریح کرد : سازمان امنیت و همکاری هیچ ناظری در شهر دونتسک ندارد.

پیشتر ایکا کانروا رئیس هیئت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین اعلام کرده بود افراد مسلح در مناطق دونتسک و لوگانسک به دفاتر اخذ رای حمله کردند. با وجود این وی به محل دقیق این حوادث اشاره ای نکرد.

هیئت ناظران بین المللی که در آستانه انتخابات در اوکراین مستقر شدند در مجموع بیش از 1200 عضو دارد که از 47 کشور هستند.

ناظران سازمان امنیت و همکاری روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی ارزیابی اولیه خود را برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین تشریح خواهند کرد.

مردم اوکراین روز یکشنبه به پای صندوق های رای فراخوانده شدند تا برای یک دوره پنج ساله رئیس جمهور انتخاب کنند. این انتخابات در حالی برگزار می شود که مقامات جدید این کشور عملیاتی را در مناطق جنوب شرقی ضد طرفداران فدرالی شدن آغاز کرده اند.

پیش از این "جمهوری‌های خودخوانده مردمی" دونتسک و لوگانسک با اعلام استقلال از کیف، از شرکت در انتخابات صرف نظر کرده اند. روز گذشته مقامات کیف اذعان کرده بودند در برخی بخش های دونتسک و لوگانسک امکان برگزاری روند انتخاباتی وجود ندارد.

همچنین یکی از اعضای کمیسیون بین المللی حقوق بشر که به عنوان ناظر انتخاباتی به اوکراین فرستاده شده است روز یکشنبه گفت ناظران بین المللی از وقوع پدیده خرید رای در یکی از مناطق مرکزی اوکراین خبر می‌دهند. 

رافال مارتین واسیک گفت: ناظران ما به پدیده خرید رای در حوزه رای گیری نیکوپولسکی در منطقه دنیپروپتروفسک اشاره می‌کنند. برخی افراد به رای دهندگان در قبال رای دادن به نامزدهای ریاست جمهوری، مبلغی را پیشنهاد می‌دادند.

به گفته وی، ناظران بین‌المللی در تماس با مقامات امنیتی اوکراین، اسناد و شواهد مربوط را در اختیار آنها قرار دادند. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.