سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زوج‌‌ها از نظر ژنتیکی به هم شباهت دارند

محققان دریافتند نه تنها عواملی چون مذهب، تبار، سن و تحصیلات در ازدواج تاثیرگذار هستند، بلکه حتی تشابه ژنتیکی نیز در زوج‌ها نقش بازی می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله؛

وجوه مشترک، عاملی موثر

ما بیشتر فردی را برای ازدواج انتخاب می‌کنیم که با آن وجه مشترک زیادی داریم. فرهنگ، سن، فرم بدن و تحصیلات از فاکتورهایی هستند که بر انتخاب ما تاثیر می‌گذارند.حال محققان عامل جدیدی به این لیست افزودند و آن هم ساختار ژنتیکی است.

محققان دانشگاه نیویورک با بررسی ساختار ژنتیکی ۸۲۵ زوج دریافتند که پیدایش علاقه میان دو نفر به دلیل داشتن ژن‌های مشابه یک سوم میزان جذبه‌ای است بر اساس داشتن سطح تحصیلات مشابه میان دو نفر به‌وجود می‌آید. ۱۶۵۰ نفر در این پژوهش شرکت داشتند که همه آمریکایی با تبار اروپایی بودند.

به گفته محققان با وجود تبار مشابه شرکت کنندگان، آنهایی که ساختار ژنتیکی شبیه‌تری داشتند با هم بودند.

تاثیر "ویژگی‌های خارجی"

به گفته دانشمندان، انسان‌ها احتمالا شریک زندگی خود را بر اساس "ویژگی‌های خارجی" انتخاب می‌کنند و این ویژگی‌ها خود را در ساختار ژنتیکی نیز نشان می‌دهند.

افراد قدبلند، افراد قدبلند را انتخاب می‌کنند و بلندی قد در ساختار ژنتیکی آنها نیز مشابه است. اما دشوار است که بگوییم کدام عامل اول بوده است. آیا ساختار ژنتیکی باعث این انتخاب شده‌ یا "ویژگی‌های بیرونی".

با این‌حال برخی از سوال‌ها هنوز بی‌پاسخ مانده‌اند. برای مثال اینکه آیا تشابه ژنتیکی همین تاثیر را در میان افراد با تبار متفاوت دارد ، هنوز روشن نیست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.