سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقض قانون در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در شهر اودسا

مواردی از نقض قانون در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شهر اودسا در شرق اوکراین گزارش شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، مواردی از نقض قانون در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شهر اودسا در شرق اوکراین گزارش شده است. در این شهر، انتخابات شهرداری نیز در کنار انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. 

آندری یوسف رئیس شاخه محلی حزب "اودار" اوکراین در اودسا گفت افراد ناشناس، کوکتل مولوتفی را به داخل یکی از شعب اخذ رای در این شهر پرتاب کردند. وی ریاست تیم تبلیغاتی ادوارد گورویتز یکی از نامزدهای انتخابات شهرداری را بر عهده دارد.  

رئیس شاخه محلی کمیته محلی انتخابات نیز گفت فعالیت سه شعبه اخذ رای با تاخیر آغاز شده است. همچنین مشخص شد که اسامی برخی از نامزدها در برخی از مناطق شهر از فهرست انتخاباتی حذف شده است. 

در چهارم ماه مه، صدها نفر از مردم شهر اودسا بر تجمع در برابر دفتر نمایندگی وزارت کشور در این شهر، آزادی تظاهرکنندگان بازداشت شده طرفدار فدرالیسم را خواستار شدند. 

رای گیری در این شهر در شرایطی برگزار می شود که پرچم جمهوری خودخوانده خلق دونتسک روی یکی از پل های اصلی این شهر نصب شده است. 

قبل از آغاز رای گیری، ساکنان اودسا در برابر ساختمان اتحادیه های تجاری شهر که روز دوم ماه مه به دست جنبش افراطی "رایت سکتور" و طرفداران دولت مرکزی به آتش کشیده شد، دسته های گل قرار دادند. در حادثه آن روز 48 نفر کشته و بیش از 200 نفر نیز زخمی شدند. 

برخی از رای دهندگان در گفتگو با خبرنگاران گفتند آنها در این انتخابات تنها به شهردار مورد نظر خود رای خواهند داد ودر انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهند کرد. 

دو منطقه شرقی دونتسک و لوگانسک در جریان همه پرسی 11 ماه مه به جدایی از اوکراین رای دادند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.