سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌بی‌سی‌:

در برخی از قسمتهای شرق اوکراين حال و هوای انتخابات ديده نمی‌شود

در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین برخی از حوزه‌های رای گیری در شرق این کشور بسته شده است و فعالان طرفدار روسیه در این منطقه گفته‌اند روند انتخابات را مختل می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، هجده نامزد انتخاباتی در این رقابت شرکت دارند و قرار است نتایج اولیه روز دوشنبه اعلام شود.

 اما برخی از حوزه‌های رای گیری در شرق اوکراین بسته شده است. فعالان طرفدار روسیه در این منطقه گفته‌اند روند انتخابات را مختل می‌کنند. خبرنگار این شبکه در گزارشی از دونتسک گفت: از حدود پانصد حوزه رای گیری که قرار بود در این شهر باز باشند هیچکدام فعال نیستند.

 برخی از کمیسیون های انتخاباتی تعطیل شدند و تعدادی هم به اشغال گروههای مسلح طرفدار روسیه درآمده است. در واقع در این شهر حال و هوای انتخابات وجود ندارد.

در شهرهای دیگر در این منطقه هفت حوزه رای گیری وجود دارد. اما مقامات در کی یف از این مسئله ناراحت‌اند چون آنها می‌خواستند در مناطق شرقی انتخابات انجام شود تا بتوانند مشروعیتی به انتخابات و فرد پیروز بدهند.

بیش از 36 میلیون نفر واجد شرایط برای رای دادن در این انتخابات هستند. هر کسی که در این انتخابات پیروز شود باید در شرق کشور هم اعتبار داشته باشد.

 اگر انتخابات در این منطقه انجام نشود و یا رای بسیار کمی جمع شود این امر محقق نخواهد شد. گزارش‌هایی مبنی بر سوزاندن برگه‌های رای توسط طرفداران روسیه در برخی قسمتها به دست ما رسیده است.

 امروز روز بسیار سختی برای شرق اوکراین است و به همین دلیل مقامات کی یف و همینطور ناظزان بین المللی بسیار نگران هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.