سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

اعتبارات مناسبی برای معتادان بهبود یافته اختصاص یافته است

معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: به منظور پیشگیری از سوق یافتن دوباره معتادان به سمت اعتیاد، 5 درصد از اعتبارات اشتغالزایی به معتادان بهبود یافته اختصاص پیدا کرد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ،دین‌پرست به اشتغالزایی و کارآفرینی برای معتادان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: لازم است آموزش‌هایی که به این افراد داده می‌شود طوری باشد که پس از آن بتوانند در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی برای آنها اقدام شود.
وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های نظارتی در استان‌های کشور افزود:با تشکیل کمیته‌های نظارتی در استان در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدامات اساسی انجام شود.

معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از اختصاص 22.5 میلیارد تومان اعتبار به بحث بستری و بیمه پایه‌ای به معتادان کشور در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در سال جاری نیز این اعتبار به 30 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است ولی در حال حاضر با تخصیص آن در قانون با مشکل روبه‌رو هستیم.

دین‌پرست با بیان اینکه باید معتادان زیرپوشش بیمه هم پایه و هم بستری قرار بگیرند٬ گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مربوط به این بخش شاهد پوشش بیمه‌ای افراد معتاد در جامعه و کاهش هزینه‌های درمان آنها باشیم.

وی با اشاره به بحث زنان معتاد در جامعه افزود: باید در زمینه درمان زنان معتاد جامعه و مبارزه با مواد مخدر در بین زنان اقدامات اساسی از سوی دستگاه‌های مسئول انجام بگیرد.

معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری به داشتن تبعات زیاد وجود زنان معتاد در جامعه اشاره کرد و اضافه کرد: باید برای کاهش زنان معتاد در جامعه و درمان آنان اعتبارات ویژه‌ای تخصیص پیدا کند و به دنبال کشف نوع اعتیاد و راه‌های کشیده شدن زنان به سمت اعتیاد برای جلوگیری از آمار معتادین زن در جامعه باشیم.

دین‌پرست به راه‌اندازی مرکز درمان زنان معتاد در کردستان اشاره کرد و گفت: باید هر مشکلی در زمینه تشکیل این مرکز وجود دارد حل شود و تا هفته آینده شاهد راه‌اندازی این مرکز در کردستان باشیم.

وی از راه‌اندازی دو مرکز درمان و جمع‌آوری معتادین خیابانی در شهرستان‌های سقز و سنندج خبر داد و اضافه کرد: برای راه‌اندازی این دو مرکز باید به صورت ویژه تلاش شود و نسبت به جمع‌آوری معتادین خیابانی اقدامات اساسی صورت بگیرد.

معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه 51 هزار و 800 نفر معتاد خیابانی از سه ماهه سال 90 تا پایان سال گذشته جمع آوری شده است گفت: باید با تشکیل کمیته درمان در استان‌ها نظارت کافی بر کار درمان معتادین انجام شود.

دین‌پرست با تاکید بر جمع‌آوری معتادین از سطح خیابان‌های کردستان افزود: باید نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام کرد و معتادینی که به دلیل نداشتن توان مالی به مراکز ترک اعتیاد مراجعه نمی‌کنند، کمک مالی شوند./س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.