سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کار اجباری مهاجران در زندان‌های آمریکا

در بسیاری از زندان‌های آمریکا، از مهاجران به عنوان کارگر استفاده می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از نیویورک‌تایمز، در بسیاری از زندان‌های آمریکا از مهاجران به عنوان کارگر ارزان‌قیمت استفاده می‌شود.

گفته می‌شود در بسیاری از زندان‌های این کشور، تنها زندانیان مهاجر هستند که وظیفه آشپزی، نظافت و جابجا کردن کالاها را دارند و این افراد در قبال کاری که بطور اجباری انجام می‌دهند، مزد بسیار ناچیزی دریافت می‌کنند.

از آنجا که طبق قوانین فدرالی آمریکا، هیچ شرکت یا کارخانه‌ای حق استخدام مهاجران غیرقانونی را ندارد، این افراد به عنوان کارگران ارزان‌قیمت برای انجام کارهای مختلف به‌کار گماشته می‌شوند. هم‌اکنون هزاران کارگر مهاجر در آمریکا وجود دارند که با حقوق روزی کمتر از 1 دلار کار می‌کنند.

گفته می‌شود مهاجرانی که از کار اجباری در زندان سر باز می‌زنند، به زندان انفرادی برده شده و گرسنگی داده می‌شوند. این در حالی است که مقامات فدرال اعلام کرده‌اند کار کردن مهاجران در زندان، داوطلبانه و کاملا قانونی است و موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌گردد. اما به اعتقاد این زندانیان، این کار کاملا اجباری است و حتی سر باز زدن از آن نیز تنبیه به دنبال خواهد داشت.

آمار نشان می‌دهند در سال 2013، بیش از 60 هزار مهاجر در زندان‌های آمریکا مشغول به کار اجباری بوده‌اند و این موضوع، بیش از 40 میلیون دلار در هزینه‌های دولت این کشور صرفه‌جویی کرده است.



انتهای پیام/
برچسب ها: مهاجر ، زندانی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.