سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف بدون برنامه‌ريزی قبلی پاپ در برابر ديوار امنيتی رژيم صهيونيستی

پاپ فرانسیس امروز (یکشنبه) در شهر فلسطینی بیت الحم توقفی برنامه ریزی نشده در برابر دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس امروز (یکشنبه)در شهر فلسطینی بیت الحم توقفی برنامه ریزی نشده در برابر دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری داشت.

خودروی روباز پاپ هنگام عبور از کنار دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی بدون برنامه‌ریزی قبلی متوقف شد و پاپ از خودرو پیاده شد و چند دقیقه‌ای به این دیوار بلند بتونی نگاه کرد.

 بر روی این دیوار شعارها و نقش‌هایی نوشته شده بود  که برخی آز آنها چند روز پیش توسط  یک شرکت اسرائیلی با رنگ پوشانده شده بود. 

پاپ فرانسیس این حرکت بدون برنامه قبلی را در مسیر حرکت به میدان مانژوار انجام داد. وی  قرار است  در این میدان مراسم نیایش  برگزار کند. 

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در دیدار با پاپ این دیوار را "دیواری نفرت انگیز" خواند که  اسرائیل به زور در سرزمین‌های فلسطینی می‌سازد.

اسرائیل ساخت این دیوار را که فلسطینیان به آن "دیوار آپارتاید" و "دیوار امنیتی" می‌گویند از سال 2002 آغاز کرده و  تاکنون دو سوم این دیوار  را که در نهایت 715 کیلومتر طول دارد، ساخته  است.

به گفته سازمان ملل متحد، 85 درصد این دیوار از کرانه باختری می‌گذرد و 9/4 درصد از سرزمینهای فلسطینی از جمله بیت المقدس شرقی را جدا می‌کند. 

دیوان بین‌المللی دادگستری همچون مجمع عمومی سازمان ملل،  در 9 ژوئیه سال 2004 احداث این دیوار را غیرقانونی خواند و خواستار برچیده شدن آن شد.

همچنین شبکه المیادین گزارش داد اسقف "بشاره الراعی" اسقف مارونی‌های لبنان که همراه با پاپ به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است به بیت المقدس می‌رود.

این شبکه در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد : اسقف بشاره بطرس الراعی اسقف مارونی های لبنان که همراه با پاپ به سرزمین های اشغالی سفر کرده است ، هنگامی که پاپ در تل آویو است، وی به بیت المقدس خواهد رفت.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.