سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

فعال بودن کارگروه گردشگری سلامت در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: کارگروه گردشگری سلامت بیش از 3 سال می‌شود که در دانشگاه علوم پزشکی استان فعال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ فرهاد پورفرضی امروز در جلسه کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اظهار کرد: این کار گروه در قالب کمیته‌های تخصصی پیگیر مسائل مختلف گردشگران و توریسم خارجی است به طوری که با تشکیل جلسات مختلف با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های همجوار سعی کردیم به شکل یکپارچه عمل کنیم تا یک تصمیم‌گیری نامتعارف را شاهد نباشیم.

وی گفت: دیگر نیازی نیست که با فعالیت این کار گروه و کمیته‌های تخصصی آن کار گروهی جدید با محوریت میراث فرهنگی شکل بگیرد چرا که این موازی‌کاری‌ها بر مشکلات و دامنه معضلات می‌افزاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه منسجم و یکپارچه بوده و ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز به سرعت مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: بیشترین نارضایتی توریسم و گردشگران خارجی مربوط به گمرک بیله‌سوار و نحوه ورود و خروج از این گمرک است که در این زمینه موارد به استاندار اردبیل اعلام شود تا با تذکر و توصیه نسبت به رفع موانع اقدام لازم انجام شود.

پور‌فرضی یادآور شد: بر اساس ارزیابی‌ها و نظرسنجی از گردشگران خارجی که وارد کشورمان می‌شوند بیش از 85 درصد آنها از خدمات بهداشتی و درمانی رضایت کامل دارند و در این باب مشکل خاص و نارسایی‌ وجود ندارد.

وی به ظرفیت خوب ورود روزانه 3 هزار گردشگر به استان اردبیل از کشور آذربایجان و کشورهای همجوار اشاره کرد و گفت: ما همچنان معتقدیم که گردشگری سلامت یکی از ابعاد گردشگری سودآور و در‌آمد‌زا است که اگر به شکل صحیح مورد توجه قرار گیرد می‌توان از ظرفیت‌های آن بیشتر و بهتر استفاده کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان اردبیل در ادامه بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با پیگیری مسائل در این زمینه در حوزه اختیارات خود تلاش می‌کند تا از نظر مراجعه به مطلب پزشکان بیمارستان و دریافت دارو به اندازه مجاز در اختیار گردشگران و توریسم خارجی باشد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.