سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شصت و هفتمین مجمع جهانی بهداشت به کار خود پایان داد؛

تصویب بیش از 20 مصوبه در زمینه مسائل مهم و جهانی بهداشت عمومی

شصت و هفتمین مجمع جهانی بهداشت پس از تصویب بیش از 20 مصوبه در زمینه مسائل مهم و جهانی بهداشت عمومی خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ به نقل از سایت رسمی سازمان جهانی بهداشت، دکتر مارگارت چان، مدیر کل این سازمان گفت: این مجمع، با رکوردشکنی در زمینه موارد مورد بحث، مستندات و مصوبات و همچنین حضور نزدیک به 3500 نماینده، مجمعی پرکار بوده است.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان افزود: دلیل این امر افزایش تعداد مسائل پیچیده بهداشتی و  توجه ویژه کشورها در مقابله با آن‌هاست.

بر اساس این گزارش، از مصوبات روز پایانی مجمع جهانی بهداشت می‌توان به موضوعاتی در زمینه‌های مقاومت دارویی ضدمیکروبی، بکارگیری مقررات بهداشتی بین‌المللی (مصوب سال 2005)، بکارگیری کنوانسیون میناماتا در زمینه جیوه، مقابله با خشونت علیه زنان و دختران، پیگیری بیانیه‌ای در زمینه تامین منابع انسانی برای حوزه سلامت، تامین اعتبار و هماهنگی کارگروه‌های تحقیق و توسعه، دسترسی به داروهای ضروری، تقویت نظام مقررات دارویی، بهداشت و سلامت در برنامه توسعه پس از 2015 و برنامه سلامت نوزادان اشاره کرد.

گفتنی است، شصت و هفتمین مجمع جهانی بهداشت با تصویب بیش از 20 مصوبه در زمینه مسال مهم و جهانی بهداشت عمومی کشورها در ژنو شب گذشته به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.